حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

پرسپولیس هنوز از فضای فینال لیگ قهرمانان بیرون نیامده؛ بازیکنان باید بدانند در وضعیت فعلی لیگ برتر اهمیت دارد

با این روند پرسپولیس در لیگ برتر موفق نخواهد شد

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس علت تساوی‌های متوالی این تیم در لیگ برتر را عدم خروج بازیکنان از فضای فینال لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس هنوز از فضای فینال لیگ قهرمانان بیرون نیامده؛ بازیکنان باید بدانند در وضعیت فعلی لیگ برتر اهمیت دارد

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر گفت: به نظرم پرسپولیس هنوز خودش را پیدا نکرده و بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته به شرایط عادی برگردد. این تیم بعد از فینال مقابل نساجی و ذوب‌آهن نتیجه نگرفت و فکر می‌کنم همه آن به خاطر مسائل روحی روانی است.

وی ادامه داد: پرسپولیس در مقابل ذوب‌آهن در نیمه اول عملکرد خوبی داشت، اما در نیمه دوم نتوانست خوب کار کند و در نهایت هم گل مساوی را دریافت کرد. این نشان می‌دهد تیم نتوانسته هنوز از فضای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بیرون بیاید در صورتی که فوتبال بازی لحظه‌هاست. برد و باخت برای همان بازی است و هر نتیجه دیگر کسب شد باید به فراموشی سپرده شود این تیم باید شرایطش را برای لیگ آماده کند و دیگر به فکر مسابقات گذشته نباشد.

سرمربی سابق تیم پرسپولیس تأکید کرد: بازیکنان این تیم باید بدانند آن چیزی که در شرایط فعلی اهمیت دارد لیگ برتر است و فینال لیگ قهرمانان به اتمام رسیده است و نباید بیشتر از این در جو و فضای آن بازی بمانیم. قطعاً اگر پرسپولیس به همین صورت ادامه دهد در لیگ موفق نخواهد بود .

درخشان در پاسخ به این سؤال که جدایی بشار رسن در عدم نتیجه‌گیری این تیم تأثیر گذاشته است، عنوان کرد: من به هیچ عنوان چنین چیزی را قبول ندارم، اگر حضور یک بازیکن در نتیجه‌گیری یک تیم تا به این اندازه اهمیت داشته باشد آن وقت کادر فنی تیم چه نقشی خواهند داشت؟ این نتایج و خلق نشدن موقعیت به بازیکن ربطی ندارد و کادر فنی باید خلق موقعیت را با دستورات تاکتیکی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: مگر یک بازیکن در زمین تعیین تکلیف می‌کند؟ تفکرات یک مربی باعث برد و باخت یک تیم می‌شود و تمام طراحی‌های را اعضای کادر فنی انجام می‌دهند، باعث موفقیت تیم می‌شود نه یک بازیکن؛ چرا که نمی‌تواند در عملکرد سایر بازیکنان تأثیر بگذارد. البته که حضور بازیکنان کلیدی اهمیت دارد اما اینکه موفقیت یک تیم را تنها به حضور یا عدم حضور آن‌ها ربط بدهیم، چنین چیزی اصلاً مطرح نیست. این تفکر و برنامه‌ریزی استراتژی کادر فنی است که بازیکنان را به سمت پیروزی سوق می‌دهد.

درخشان در مورد عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس در چند بازی گذشته عنوان کرد: متأسفانه مهاجمان پرسپولیس خیلی ضعیف کار کردند در صورتی که باید خیلی بهتر از این باشند. آنها باید تلاش بیشتری کنند تا این نقطه ضعف را برطرف کنند.

مصاحبه از: علیرضا دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار