تالیف۵ هزار و ۷۰۰ طرح پژوهشی توسط معلمان استان فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
شیراز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان استان فارس امسال ۵ هزار ۷۰۰ طرح پژوهشی را تالیف کردند که بعد از بررسی و داوری در مناطق مختلف ۴۷۵ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.
محسن کلاری در آیین تقدیر از معلمان و دانشآموزان برگزیده استانی عرصه پژوهش و فناوری گفت: در قرن ۲۱ دانایی محور اصلی توسعه و پیشرفت است و جامعه دانا به پژوهش و تحقیق اهمیت خاصی قایل است.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: نگاه پژوهش محور در جامعه موجب ایجاد یک فرهنگ پژوهشی میشود و این مساله دانشآموزانی پرسشگر تربیت میکند.
کلاری با تاکید بر اینکه حرکت به سمت ایجاد مدارس پژوهنده را باید در اولویت سیستم تعلیم و تربیت قرار دهیم، افزود: از سال ۱۳۹۹ دبیرخانه معلمان پژوهنده کشوری به مدت ۲ سال به فارس واگذار شده است که واگذاری دبیرخانه معلمان پژوهنده به فارس نشان از اهمیت دادن به این امر در آموزش و پرورش استان است و با تمام چالش ها و مشکلات پیش رو همیشه سعی کردهایم از حوزه پژوهش غافل نشویم.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزشو پرورش فارس در ادامه این مراسم گفت: از ۱۴۱ طرح پژوهشی راه یافته به مرحله کشوری ۱۰ طرح متعلق به معلمان فارسی است که از این بین ۳ طرح استان رتبه اول کشوی را به دست آورده است.
سید مجتبی موسوی گفت: از ظرفیت معلمان پژوهشگر فارسی به خوبی میتوان برای مرتفع نمودن مشکلات و چالشهای آموزش و پرورش بهره گرفت.
وی گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی ما بسیار به پژوهشگری و تحقیق توصیه شده است و ما باید با توجه به این امر پاسدار ارزشهای دینی خود باشیم.
موسوی گفت: از ۶۰ منطقه استان فارس تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ طرح پژوهشی توسط معلمان تالیف شد که ۸۱ طرح امتیاز بالای ۱۰۰ را کسب کردند و ۱۰ طرح اول به کشور ارسال شد.
وی با بیان اینکه امسال دبیرخانه کشوری معلمان پژوهنده به فارس واگذار شد افزود: آثار بیش از ۱۵ هزار معلم پژوهنده از ۱۶ استان کشور در سامانه شهید فخری زاده (برنامه کشوری معلم پژوهنده) توسط ۷۲ داور متخصص داوری و نتایج آن اعلام شد.
در پایان این مراسم از معلمان و دانش آموزان برگزیده استانی عرصه پژوهش و فناوری فارس تقدیر شد.
ارسال دیدگاه