313 بهبودیافته کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردند

۶۸ درصد مصرف خون استان به بیماران تالاسمی اختصاص دارد

زاهدان (پانا) - مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۳۱۳ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال جاری تاکنون برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
313 بهبودیافته کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان، سهیلا خسروی اظهار کرد: ۵۸ واحد پلاسمای ویروس کرونا از سایر استان‌های کشور دریافت و بین ۳۲۵ مرکز درمانی سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی افزود: هر ساله با آغاز فصل سرما شاهد کاهش شدید مراجعه مردم به این سازمان هستیم که امسال تاثیر ویروس کرونا این کاهش را دوچندان کرده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۴۲ هزار و ۷۳۴ واحد اهدای خون از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان انجام شده است.

خسروی با بیان اینکه متوسط مصرف استان ۱۱ هزار و ۵۶۸ واحد خون و فرآورده خونی است، افزود: میزان مصرف خون و فرآورده های خونی از ابتدای سال تاکنون در استان ۱۰۴ هزار و ۱۱۰ کلیه خون و فرآورده ها، ۷۸ هزار و ۹۷۲ گلبول قرمز، ۹ هزار و ۹۶۵ پلاکت و ۱۵ هزار و ۱۷۳ فرآورده‌های پلاسما بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان نیازمند دریافت خون هستند که ۶۸ درصد مصرف خون مربوط به این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار