دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
ویژگیهای مدارس در دوران پساکرونا
کتب درسی متناسب و متوازن با ساحتهای ۶ گانه سند تحول بنیادین هستند
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتابهای درسی در فضای صحیح نظام تعلیم و تربیت و متناسب و متوازن با ساحتهای ۶ گانه سند تحول بنیادین هستند از ویژگیهای مدارس پساکرونا گفت.
محمود امانی تهرانی در گفتوگو با پانا در پاسخ به این سوال که ویژگی مدارس پساکرونا چیست و دانشآموزان باید چگونه خود را با شرایط وفق دهند اظهار کرد: «ما در دوران پساکرونا ۳ تغییر خواهیم داشت؛ یکی از این تغییرات در حوزه رسانههای یادگیری است که در آن دوران رسانههای یادگیری توسعه پیدا خواهند کرد.»
وی افزود: «شبکه دانشآموزی شاد برای آموزش دانشآموزان با قابلیتهای جذاب روبه رو خواهد شد همچنین تغییر مهم دیگر در آن دوران تغییر نگاه به تکنولوژی و رسانههای مثبت است.»
امانی تهرانی با بیان اینکه پداگوژی یا علم و هنر یاددهی یادگیری دومین تغییر در دوران پساکرونا است ادامه داد: «در آن دوران ما شاهد دورههای معلم محور انحصاری محدودکننده نیستیم همچنین سومین تغییر پس از کرونا کارکردهای مدرسه ای است که در این دوران تغییر خواهد کرد.»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد: «موقعیتهای یادگیری بر روی تمام فرآیندهای مدرسه مانند ساعات، تجهیزات، طبقه بندی و نحوه چیدمان فیزیکی مدرسه تاثیر میگذارد و این فضای امیدبخشی است.»
وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات اخیر در کتب درسی، چه نظارتی بر نحوه چاپ و توزیع آن میشود که شاهد موضوعات این چنینی نباشیم اظهار کرد: «برنامه درسی یک برنامه کلان است موضوعات و اشتباهات پیش آمده پیرامون کتب درسی جزییات است. خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش در این باره واکنش خوب و جدی را نشان داد و از متصدیان کار خواست قواعد کاری را رعایت و تغییرات ۲ ساله اخیر کتب درسی را بازنگری کنند.»
امانی تهرانی گفت: «امیدواریم با این اتفاق شاهد این مشکلات نباشیم البته که حساسیتها نیز در فضای مجازی زیاد شده است اما جریان کلی نباید کتابها را تحت الشعاع قرار دهد چراکه کتابها در فضای صحیح نظام تعلیم و تربیت و متناسب و متوازن با ساحتهای ۶ گانه سند تحول بنیادین هستند.»
ارسال دیدگاه