جزئیات حادثه کوهنوردان شمال تهران از زبان پلیس

تهران(پانا) - رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات حادثه رخ داده برای تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات حادثه کوهنوردان شمال تهران از زبان پلیس

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره اقدامات پلیس در حادثه رخ داده برای تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران، گفت: در روز جمعه تعداد زیادی از شهروندان به مجموعه تفریحی توچال مراجعه کرده بودند و شمار جمعیت به حدی بود که بنا بر گفته مدیریت مجموعه برآورد چنین جمعیتی برایشان غیر قابل پیش بینی بوده و متاسفانه تعدادی از همین افراد نیز درگیر مداخلات جوی و حوادث ناشی از آن شدند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد حاضر در توچال با تله کابین به ایستگاه ۷ رفته و قصد استفاده از پیست اسکی را داشتند، گفت: به دلیل برف و کولاک برای مدتی تله کابین خاموش شده و همین موضوع موجب ازدحام جمعیت شد. برخی از افراد هم که از دربند و درکه به صورت خط الراسی وارد مجموعه توچال شده بودند در ایستگاه ۵ زمین گیر شدند.

موقوفه‌ای افزود: پلیس بلافاصله وارد عمل شده و جمعیت را تخلیه کرد اما متأسفانه یک نفر از کوهنوردان که مسیر را اشتباه رفته بود در مسیر گم شد که ماموران پلیس و امدادگران در حوالی ساعت ۱۱ دیروز پیکر بی جان و یخ زده او را در ایستگاه ۵ پیدا کردند.

وی گفت: در مجموعه کلکچال نیز شش نفر جان خود را از دست دادند که اجسادشان کشف شده است. یک نفر به صورت دستی به پایین منتقل شد و اجساد پنج تن دیگر نیز با استفاده از هلی برد و هلی کوپترهای امداد به پایین انتقال داده شد. یک نفر دیگر هم که احتمالاً از مسیر جمشیدیه وارد توچال شده بود پیدا شد و به دلیل مصدومیت شدید به مراکز درمانی منتقل شد اما متأسفانه این فرد هم درپی ترومای مغزی جان خود را از دست داد.

به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مجموع جسد هشت تن تاکنون شناسایی شده و امروز به پایین منتقل شده است. همچنین دست کم پنج نفر دیگر هم بنا بر اعلام خانواده‌هایشان مفقود شده اند.

وی در پایان از شهروندان خواست که اگر احتمال مفقود شدن دوستان یا اعضای خانواده خود در این محل را می‌دهند به کلانتری ۱۶۳ ولنجک مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار