برگزاری طرح دوچرخه سواری دانش آموزی در منطقه12

تهران (پانا) _ مناطق ۱۲،۱۱،۶ شهرداری در طرح دوچرخه سواری به عنوان پایلوت انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح دوچرخه سواری دانش آموزی در منطقه12

امروز در کانون رجایی جلسه ای با حضور علی خلیلی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه12، هاشم رضایی، مدیر عامل شرکت پیشگامان آرین آویژه، مشاور آموزش واحد توسعه حمل و نقل پاک و کوثر بائی تبار، کارشناس آموزش حمل و نقل پاک برگزار شد.
در این جلسه بحث توسعه دوچرخه گروههای سنی مختلف تعریف شده، در کنار بحث زیرساخت ها ومسیرهای دوچرخه، پارکینگ ها و خانه های دوچرخه فرهنگ سازی آموزش دوچرخه سواری صحبت شد.
در این گفتگو عدم فرهنگ سازی موتور و اتفاقاتی که برای نوجوانان و جوانان افتاد مورد بررسی قرار گرفت.

مناطق ۶،۱۱، ۱۲ شهرداری در طرح دوچرخه سواری به عنوان پایلوت برای این هدف انتخاب شد.
هدف این طرح، نوجوانان دوره متوسطه اول و دوم است. که مقرر شد این گروه سنی آموزش های لازم را در زمینه های تئوری و عملی بطور کامل فرا گیرند.
در دوره تئوری قوانین، نکات ایمنی، مکانهای امن، مسیرهای تردد با دوچرخه و ممنوعیت ها به طور کامل به این رده سنی آموزش داده خواهد شد.
همچنین مقرر شد دوره های عملی نیز با تحویل دوچرخه به مدارس به طور امانی، در طول یکسال تحصیلی توسط مربی ماهر خانم و آقا در مدارس آموزش داده شود. که این مربی ها از نظر مهارت و تکنیک تبحر لازم را دارند.

در کنار بحث آموزشی بحث انگیزشی با برگزاری مسابقات و اهدا کارت های بیدود، وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، عکاسی و سه شنبه های بدون خودرو برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
درحال حاضر تعدادی از دانش آموزان با کارت های بیدود از این دوچرخه ها استفاده می کنند.
واحد توسعه حمل ونقل پاک در این شرایط کرونایی تلاش خودرا برای این پروژه انجام داد. این واحد نهایت تلاش خود را کرد که از راکد ماندن و فراموشی طرح جلوگیری شود.
به همین دلیل در فضای مجازی در شبکه های شاد با همکاری آموزش و پرورش در درس تربیت بدنی و فضای اسکای روم و سایت بینجو اموزش انجام گرفت. تا در زمان بازگشایی مدارس و رفع بیماری کرونا مربی ها به مدارس اعزام شوند و کار به صورت عملی در فضای مدرسه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار