حسینی نماینده ویژه وزیر در طرح نهضت ملی هدایت:

طرح «باندلینگ» وزارت ارتباطات؛ گام مهمی در تحقق اهداف طرح نهضت ملی هدایت

تهران (پانا) - نشست هماهنگی طرح ملی هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح «باندلینگ» وزارت ارتباطات؛ گام مهمی در تحقق اهداف طرح نهضت ملی هدایت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی نماینده ویژه وزیر در طرح نهضت ملی هدایت در نشست هماهنگی طرح نهضت ملی هدایت با معاونت فرهنگی واجتماعی ریاست جمهوری ، با اشاره به لزوم ایجاد یکپارچگی در منابع وامکانات برای پوشش فراگیرآموزش مجازی دانش آموزان در بستر شبکه شاد گفت: اولین نکته مورد توجه در طرح هدایت ایجاد بانک اطلاعات دانش آمورانی است که در کشور به تبلت وابزار هوشمند دسترسی ندارند، که با اقداماتی که در وزارت آموزش وپرورش صورت گرفته است، بانک اطلاعات دانش آموزان فاقد دسترسی به آموزش های دیجیتالی در سامانه جامع مدیریت یکپارچه طرح نهضت ملی هدایت با تعیین دقیق استان،شهرستان، مدرسه وکد دانش آموزی در مراحل اجرایی است.

وی در تبیین طرح نهضت ملی هدایت گفت، این طرح یک نهضت ملی است زیرا باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی وغیردولتی و سازمان های مردم نهاد، خیرین، شرکت های غیردولتی و فعالین اقتصادی برای اساسی ترین اولویت آموزش وپرورش یعنی عدالت آموزشی که در زیست بوم کرونا با دسترسی به آموزش مجازی و با عنوان عدالت دیجیتالی مطرح شده است، بهره برداری شود.

معاون وزیر آموزش وپرورش با اظهار خرسندی از روند همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه معاونت رئیس جمهور در ایجاد هماهنگی های لازم به منظور تحقق اهداف طرح نهضت ملی هدایت افزود: بعد از تامین منابع در طرح هدایت، شیوه های تهیه ابزار تبلت وسایر ابزار هوشمند است، که در هماهنگی های امروز، طرح باندلینگ از سوی وزارت ارتباطات مطرح و جهت بهره برداری بیشتر دانش آموزان از این ظرفیت ها، هماهنگی های بیشتری با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و وزارت صمت، معاونت ریاست جمهوری، بانک مرکزی، سازمان برنامه وبودجه وسایر دستگاه هاونهادهای مرتبط در دستور کار قرار دارد. اولویت بندی اختصاص تبلت وابزار هوشمند نیز براساس برنامه هایی که در وزارت آموزش وپرورش تدوین شده است، صورت خواهد گرفت.

حسینی با تاکید بر این موضوع که آموزش های مجازی به دوران کرونا محدود نمی شود و براساس سندتحول بنیادین استفاده از فناوری اطلاعات یکی از رویکردهای آموزش وپرورش است ، گفت: ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه در این راستا تدوین شده است، که براساس این مصوبه برنامه ششم توسعه کشور وزارت ارتباطات مکلف شده است، زیرساخت های لازم برای دسترسی دانش آموزان به آموزش های دیجیتالی در طول برنامه را با اولویت شهرهای زیربیست هزار نفر ومناطق محروم ایجاد کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات استفاده از اینترنت شاد را برای دانش آموزان رایگان کرده است و تاکنون برای 850 هزار معلم ۲۰ گیگ اینترنت رایگان فعال شده است

جانشین وزیر در طرح نهضت ملی هدایت،الزامات توسعه عدالت آموزش دیجیتالی را علاوه ایجاد زیرساخت ها، دسترسی دانش آموزان به ابزار هوشمند برشمرد وگفت: جلب مشارکت بانک ها برای اعطای تسهیلات متناسب با نیاز خانواده ها ، هماهنگی با وزارت صمت جهت افزایش خط تولید داخلی تبلت و تجهیزات هوشمند، کاهش تشریفات وتعرفه های کمرگی، برندسازی مشارکت کنندگان در طرح نهضت ملی هدایت، برندسازی تجهیزات، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای ایجادکلاس و مدرسه های مجازی، یکپارچه سازی خدمات نهادهای حمایتی به منظور هم افزایی از راهکارهایی است که برای تحقق این هدف ارائه پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش وپرورش با جامع نگری به موضوع آموزش های مجازی، در کنار تولید محتوای مجازی بصورت تخصصی و با رویکرد ایجاد جاذبه برای دانش آموزان، کنترل آسیب های اجتماعی احتمالی رویکرد استقرار مشاوران و آموزش های خانواده محور را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

حسینی گفت: بهره برداری از ظرفیت اتاق های هوشمند درمدارس، ساماندهی اعتبارات در راستای بهره برداری از آموزش های مجازی، حمایت از دانش آموزان مناطق محروم، تولید تجهیزات هوشمند ارزان قیمت توسط اپراتورهای تلفن همراه از جمله راهکارهای ایجاد دسترسی فراگیر دانش آموزان به آموزش های دیجیتالی است.

در ادامه این جلسه سعید طاهری رئیس امور آموزش وپرورش سازمان برنامه وبودجه کشور ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی هدایت، بر مساعدت این سازمان با آموزش وپرورش به ویژه در مناطق محروم وهوشمندسازی مدارس تاکید کرد.

شایان ذکر است باندلینگ، عرضه بسته‌های متنوع گوشی تلفن همراه و سیم کارت است که مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود و شرایط بسته‌های مختلف، یکی را انتخاب کنند و برای مدت مشخصی به تعهدات مربوط به آن بسته، عمل کنند تا گوشی و سیم‌کارت، بعد از طی مدت زمان قرارداد به طور دائمی در اختیار مشتری قرار گیرد و فرد برای ادامه استفاده از گوشی، مستلزم اجرای تعهدات خاصی نباشد. در طرح باندلینگ برای دانش آموزان، دیوایس ارزان قیمت با سیم کارت خاص ویژه هر دانش آموز طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار