مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

۲۹۵ هزار نفر از نیروهای اورژانس، به ویروس کرونا مبتلا شدند

ماموریت‌های تصادفی اورژانس اصفهان ۱۹ درصد کاهش یافت

اصفهان (پانا) -مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از ابتلای ۲۹.۵ درصد از نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به کرونا خبر داد و گفت ۲۹۵ هزار نفر از نیروهای اورژانس، از اسفندماه ۹۸ تا پایان آذرماه سال جاری به ویروس کرونا مبتلا شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۹۵ هزار نفر از نیروهای اورژانس، به ویروس کرونا مبتلا شدند

به گزارش روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی، غفور راستین در نشست خبری اورژانس ۱۱۵ در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ماموریت‌های موارد مشکوک به کرونا در استان در این مدت ۱۷ هزار و ۲۳ مورد است که به طور متوسط روزانه ۳۱ ماموریت در استان در زمینه امدادرسانی کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ماموریت یک هزار و ۱۸۵ مورد مربوط به اعزام و انتقال بیماران از مراکز درمانی بود اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۸۳۸ مورد دیگر نیز منتهی به اعزام از محل اعلامی به مراکز درمانی بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: تعداد کل تماس‌ها با ۱۱۵ به صورت میانگین روزانه سه هزار و ۱۹۴ تماس بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان تعداد تماس‌ها با سامانه ۱۱۵ استان از اسفند ۹۸ تا پایان آذرماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

راستین بیان کرد: ۶۰ درصد از امدادخواهان کرونایی مرد و ۴۰ درصد نیز زن بودند و بیشترین افراد با ۲۰ درصد در بازه سنی ۷۱ تا ۸۰ سال و کمترین افراد با ۰.۳ درصد مربوط به افراد زیر ۱۰ سال بود.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۰ درصد امدادخواهان کرونایی را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل داده اند.

جان باختن ۱۰ نفر براثر استنشاق مونوکسیدکربن در اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، درباره ماموریت‌های مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۵ مورد مسمومیت با گاز CO در استان به سامانه ۱۱۵ اورژانس گزارش و امدادخواهی شد که از این تعداد ۱۱۴ مورد به اعزام به بیمارستان و ۹۱ مورد به درمان سرپایی در محل انجامید.

وی اظهار کرد: متاسفانه ۱۰ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست دادند که از این آمار سه فوتی مربوط به شهرستان اصفهان، ۲ مورد مربوط به برخوار، یک مورد شهرستان چادگان، یک مورد نجف آباد، یک مورد شاهین شهر و میمه، یک مورد فلاورجان و یک مورد فوتی نیز مربوط به شهرستان لنجان است.

وی بیشترین میزان حوادث مسمومیت با مونوکسیدکربن را به ترتیب با ۴۸، ۱۲ و ۱۰ درصد مربوط به شهرستان‌های اصفهان، لنجان و فلاورجان اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰۱ مورد ماموریت مسمومیت با مونوکسیدکربن به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام شد که ۴۶۷ مورد به بیمارستان منتقل و ۱۰۴ مورد به صورت سرپایی درمان شدند.

راستین، همچنین فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال ۹۸ را ۳۰ نفر عنوان کرد.

ماموریت‌های تصادفی اورژانس اصفهان ۱۹ درصد کاهش یافت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اشاره کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اصفهان به ۱۸۲ هزار و ۱۴ ماموریت اعزام شدند که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۵ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۴۴ هزار و ۹۷۹ مورد ماموریت تصادفی بود.

وی با اشاره به کاهش هشت درصد تعداد ماموریت‌های اورژانس ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: ماموریتهای غیرتصادفی، تصادفی شهری و تصادفی جاده‌ای نیز در این مدت به ترتیب چهار، ۲۰ و ۱۵ درصد کاهش یافته است.

راستین تعداد ماموریت‌های هوایی اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان در سال جاری را ۳۱ مورد ذکر و بیان کرد: در این ماموریت‌ها ۴۷ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند که ۱۵ مصدوم تصادفی و سه مادر باردار نیز در بین افراد امدادرسان بودند.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای ۷۷ پایگاه شهری، ۷۵ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ اتاق فرمان است.

سال جاری شش پایگاه اورژانس جدید در استان راه اندازی شد تا تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در استان اصفهان از ۱۴۷ پایگاه به ۱۵۳ پایگاه افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار