برگزاری افتتاحیه بسته تحولی خوانا در استان زنجان

زنجان (پانا) - مراسم افتتاحیه بسته تحولی خوانا به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت، مدیر کل دفتر دبستانی و پیش دبستانی وزارت، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ، معاون آموزش ابتدایی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری افتتاحیه بسته تحولی خوانا در استان زنجان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت ، ضمن قدردانی از همکاری و تلاش دست اندرکاران این طرح، گفت : بسته تحولی خوانا بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال پاسخگویی به یکی از چالش های اساسی دوره ابتدایی تدوین شده است.
وی ادامه داد: چالش ضعف در مهارت های زبانی پایه شامل خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن در تلفیق با مهارت های اساسی زندگی که شامل جرأت ورزی، ادب و مسئولیت پذیری هستند.
حکیم زاده ضمن تشریح مهارت های خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن ، گفت: دانش آموزان ما باید بتوانند شجاعانه و با اعتماد به نفس ابراز وجود نمایند و برای خود و جامعه مثمر ثمر باشند.
حکیم زاده اضافه کرد: رویکرد ما در ارتقاء این مهارت ها رویکرد تلفیقی است و در همین راستا مهارت زبانی ، بستر مناسب برای تمرین مهارت های اساسی زندگی که شامل جرأت ورزی، مسئولیت پذیری و ادب هستند که کسب مهارتها باعث می شود دانش آموزانی مسئول تربیت کنیم تا در قبال خود،مردم و خداوند مسئولیت های خودشان را بشناسند و به آن عمل نمایند و با شجاعت بتوانند به درخواست های نادرست، نه قاطع بگویند و مانع بروز آسیب های اجتماعی شوند .
حسن مظفری مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر لزوم توانمند سازی مدیران و معلمان دوره ی ابتدایی اظهار داشت : در راستای آماده سازی مقدمات طرح مدرسه خوانا در سطح مدارس مجری استان اقدامات موثری از جمله تشکیل کارگروه ، آموزش مدرسان استانی و تولید محتوا در سطح استان انجام شده است .
وی ادامه داد: اجرای این طرح توسط معلمان مجری در 56 مدرسه ی ابتدایی و 46 مرکز پیش دبستانی و مجموعاً 369 کلاس ابتدایی و آمادگی در تمامی مناطق آموزشی اجرا و معاونین آموزشی ، کارشناسان آموزش و گروه های آموزشی وراهبران آموزشی بر اجرای مطلوب طرح نظارت و کار ارزیابی طرح توسط مجریان را انجام خواهند داد.
مظفری تصریح کرد : 5 درصد دانش آموزان کل مدارس ابتدایی و 5 درصد کودکان مراکز پیش دبستانی استان و در مجموع 775 نفر ، مشمول طرح مذکور خواهند بود.
در ادامه حسینی، مدیرکل دفتر دبستانی و پیش دبستانی وزارت، توضیحاتی در مورد دستورالعمل اجرایی بسته تحولی خوانا ارائه کرد و به توجیه علمی طرح بسته تحولی خوانا پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار