غفلت از پژوهش، غفلت از آینده است

مشهد( پانا)- یک پژوهشگر آزاده و جانباز دفاع مقدس در خراسان رضوی عنوان کرد غفلت از پژوهش، غفلت از آینده است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
غفلت از پژوهش، غفلت از آینده است

محمد صادق شریعتی، کار خود در زمینه پژوهش را از سال ۱۳۶۷ شروع کرده و در این مدت ۱۴ اختراع را به ثبت رسانده است، او همچنین در راستای تلاش های خود در این زمینه موفق به کسب دو مدال جهانی شده است.

او در ارتباط با هدف خود از انجام فعالیتهای پژوهشی به پانا گفت: خدمت به مردم لذت خاصی دارد، زمانی که مردم در زندگی خود آسایش و آرامش داشته باشند نشاط هم خواهند داشت و این نیز متقابلاً برای ما نشاط آور خواهد بود.

شریعتی در ارتباط با ارزش فعالیت های پژوهشی اظهار کرد: امروز نگاه ما به چاه های نفت ایران است، البته نه نفت سیاه، بلکه پژوهش و دانش جوانان ایرانی که همانند یک چاه نفت، ارزشمند و کارآمد است. مهمترین رکن آینده سازی کشورها همین پژوهش و نوآوری است که اگر از آن غفلت شود آینده ای نخواهیم داشت و ناخواسته مستعمره خواهیم بود.

محمد صادق شریعتی سرقت ژن ملیت ها را یکی از معضلات جوامع امروزی دانست و گفت: کشورهای غربی با دادن امتیازات مختلف به پژوهشگران متفکر و با انگیزه ما ، آنان را به سمت خود جذب می کنند و انگیزه تلاش در داخل کشور را از آنان می‌گیرند، این دقیقا همان ژن دزدی است که جایگزین سرقت علم شده است.

وی افزود: ما بایستی مسیر معکوس را در پیش بگیریم و با مهیا کردن امکانات و امتیازات ویژه برای نخبگان و پژوهشگران ، آنان را در کشور خود حفظ کرده و نوآوری‌ها و خلاقیت های آنان را نهادینه کنیم.

شریعتی ضمن بیان اینکه تعدادی از ایده های نوآورانه وی به سرقت رفته است گفت: ترن بدون توقف ایده ای بود که توسط کشور چین ساخته شد، سیفون صرفه جویی توسط ژاپن و طرح تولید برق از جاذبه هم توسط آلمان نمونه هایی از ایده های بنده هستند که توسط کشورهای خارجی دیگر به سرقت رفته اند.

وی در ارتباط با روند تحصیلی خود عنوان کرد: بنده در ابتدا برای اینکه عقایدم محکم شود به سمت الهیات رفتم و تا سطح فوق لیسانس در این زمینه تحصیل کردم و پس از اینکه از علم ادیان خاطرم آسوده شد به سمت علم ابدان آمدم و در رشته پزشکی ادامه تحصیل دادم، این کار من، هم برای پزشکان و هم برای حوزوی ها تعجب برانگیز بود .

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به احادیث معصومین عمل کنیم زندگی آرام تری خواهیم داشت و در غیر این صورت شاید درآمد داشته باشیم اما آرامش نداریم و این درحالی است که با عمل به احادیث می توانیم هر دوی این مهم را باهم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار