ابوالفضل دامود رتبه سوم کشوری در مسابقات قرائت قرآن کریم بسیج:

با عمل به دستورات قرآن کریم می توانیم زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم

شیروان(پانا)- همزمان با گرامی داشت هفته قرآن و عترت، با یکی از جوانان موفق قرآنی شهرستان شیروان به گفتگو پرداخته ایم تا با معرفی این عزیزان، در جهت الگوسازی برای سایر جوانان قدم هایی برداشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
با عمل به دستورات قرآن کریم می توانیم زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم

جناب آقای ابوالفضل دامود با تقدیر و تشکر از حضور جنابعالی در این گفتگوی صمیمی، لطف بفرمایید در چند سطر کوتاه خودتان را معرفی نمایید؟

اینجانب ابوالفضل دامود 16 سال سن دارم و در شهرستان شیروان یکی از شهرهای استان خراسان شمالی متولد شده ام و افتخارم این است که خادم قرآن و عاشق تلاوت این کتاب آسمانی هستم.

قرآن کریم چه تأثیری می تواند در رفتار انسان ها به ویژه قاریان قرآن داشته باشد؟

قرآن راه سعادتمندی را به همه انسان ها نشان داده است و هر شخصی که با قرآن مأنوس باشد به قطع و یقین عاقبت به خیر خواهد شد و لذا هر فردی که به عنوان یک قاری قرآن شناخته شده باشد باید رفتار و اعمال خودش را خالص نموده و آن ها را با توجه به دستورات قرآن کریم انجام دهد و جدا از این باید با توجه به اخلاق قرآنی خود بتواند دیگران را هم دعوت به قرآن نماید که در این صورت یقیناً برکات و رزق معنوی و الهی، خود به خود در زندگی فرد موثر واقع خواهد شد .

نقش والدین تا چه اندازه توانسته است در موفقیت شما به عنوان یک قاری جوان قرآنی مؤثر بوده باشد؟

اول از همه دست پدر عزیز و بزرگوار و مادر دلسوز و مهربانم را می بوسم که بنده را در این مسیر تشویق نموده و همراهی کرده اند لذا من نیز قدردان زحمات آنان تا ابد خواهم بود و برایشان آرزوی سلامتی و سعادتمندی در دنیا و آخرت را از خداوند منان خواستارم.

در همین جا از سایر پدران و مادران دلسوز و زحمتکش تقاضا دارم فرزندان خود را در این راه پر خیر و برکت قرار داده و آنان را با تشویق‌های مادی و معنوی در این مسیر همراهی کرده و پرورش دهند و همچنین خود والدین عزیز نیز از علوم قرآنی بهره مند شوند تا بتوانیم خانواده های قرانی زیادی در جامعه اسلامی داشته باشیم تا در کنار هم پایه های دین اسلام را استوار تر و محکم تر از همیشه نگاه داریم.

مسئولین چگونه می توانند از قاریان قرآن حمایت هایی را داشته باشند؟

بنده به عنوان یک عضو کوچک از یک جامعه بزرگ قرآنی، از همه مسئولین عزیز کشورم درخواست دارم که علاوه بر حمایت های معنوی و مادی در جهت گسترش فرهنگ و توسعه محافل و کلاس های قرآنی و .... در محافل قرانی نیز حضور داشته باشند.

به عنوان یک دانش آموز قرآنی چه سفارشی به سایر دانش آموزان دارید؟

از همه دانش‌آموزان عزیز و زحمتکشی که در راه یادگیری قرآن کریم قدم گذاشته‌اند، درخواست دارم که گام هایشان را نسبت به گذشته استوارتر کرده و این عشق الهی را در وجود خودشان بیشتر پرورش دهند و همچنین از دانش آموزانی که این راه را هنوز در پیش نگرفته اند نیز می خواهم که در این راه قرار گرفته و امام زمانشان را یاری نمایند و زودتر خود را به این قافله قرآنی و عاشق رسانده تا از این کاروان جا نمانند و در نهایت اگر همه می‌خواهیم که در جامعه عاقبت به خیر شویم باید قرآن را تنها نگذاریم.

تا کنون چه مقام ها و رتبه های قرآنی را در سطح کشور کسب نموده اید؟

به برکت قرآن کریم، دعای والدین و استفاده از محضر اساتید قرآنی توانسته ام تا کنون رتبه سوم کشوری و رتبه اول استانی مسابقات قرائت قرآن کریم بسیج، رتبه دوم استانی مسابقات قرائت قرآن کریم آموزش و پرورش در دو نوبت، رتبه دوم مسابقات قرآنی مدهامتان، رتبه سوم مسابقات حفظ قرآن کریم در مرحله استانی در سه نوبت، رتبه اول ۶ دوره از مسابقات قرائت قرآن کریم و رتبه اول و دوم حفظ قرآن کریم اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان را کسب نمایم.

آیا به غیر قرائت و حفظ قرآن کریم در رشته های دیگری نیز موفق به کسب رتبه شده اید؟

بله، به غیر از تلاوت و حفظ قرآن کریم در رشته های ورزشی کونگ فو، کوهنوردی، فوتسال و پینگ پنگ هم فعالیت دارم که در مسابقات کونگ فو توانسته ام مقام سوم کشوری را نیز کسب نمایم.

حفظ قرآن کریم چه تأثیری می تواند در زندگی افراد داشته باشد؟

کسی که حافظ قرآن کریم باشد جدا از اینکه قرآن را در سینه خود دارد از قرآن مجید بیشتر می تواند در زندگی خود استفاده نماید.

کدام یک از اساتید قرآن نقش بسیار زیادی در آموختن قرآن به شما داشته اند؟

اول از همه خداوند منان را شاکرم که این سعادت را داشتم تا در خدمت قرآن کریم باشم و همچنین خدا را شاکرم که اساتیدی دلسوز و مهربانی را در مسیرم قرار داد تا با کمک آنان طعم زیبای تلاوت قرآن مجید را بچشم که در همین جا دست اساتید بزرگوارم جناب آقایان اسماعیل نیک فهم و مصطفی حاجی حسنی کارگر (برادر ارجمند شهید گرانقدر منا) را می بوسم و همیشه قدردان زحمات این عزیزان خواهم بود.

وقف های قرآنی تا چه اندازه می تواند در گسترش فرهنگ قرآنی تأثیرگذار باشد؟

اگر اهمیت قرآن کریم در جامعه برای همه اقشار جامعه فهمیده شود بیشتر وقف های مردم برای قرآن کریم خواهد بود و لذا از همه خیرین و واقفین محترم درخواست دارم که به وقف های قرآن و عترت اهمیت بیشتری بدهند.

حرف پایانی؟

اگر فراگیری و عمل به قرآن مجید در جامعه ما جریان داشته باشد، قطعا بسیاری از مشکلات مردم به برکت وجود قرآن حل خواهد شد و در پایان کوچک ترین دعا برای بزرگترین آرزو : "اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج "

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار