برای بار دوم در دو هفته اخیر:

لاشه ۴۸ پرنده مهاجر در فریدونکنار کشف شد

ساری (پانا) - در حالی که 15 آذر 160 قطعه پرنده مهاجر در فریدونکنار کشف شده بود، محیط زیست مازندران اعلام کرد که امروز نیز لاشه 48 قطعه مرغابی در این شهرستان کشف شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
لاشه ۴۸ پرنده مهاجر در فریدونکنار کشف شد

هر چه صدای فعالان محیط زیست برای بازار فریدونکنار که محل تبدیل پرندگان شکارشده به پول است، بلندتر می‌شود، اخبار کشف لاشه این پرندگان نیز دردناک‌تر می‌شود. فریدونکنار هم‌زمان هم به دلیل برخورداری از تالاب مصنوعی فریدونکنار و نزدیکی به تالاب‌های ازباران و سرخ‌رود میزبان پرندگان بومی و مهاجر است و هم قتلگاه آنان به واسطه فعالیت شکارچیان غیرمجاز. از سویی یکی از مکان‌های فروش این پرندگان نیز بازار فریدونکنار است که شکارچیان سوداپیشه را حتی از استان‌های دیگر به قصد فروش محصولی که چیزی جز تن بی‌جان پرندگانی با نسل رو به انقراض نیست، به خود می‌خواند. بازاری که نه قصد تعطیلی دارد نه قصد سر به قانون نهادن.

حال محیط زیست مازندران اعلام کرده است که برای بار دوم در دو هفته اخیر، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار با همکاری مامورین انتظامی این شهرستان، عاملان قاچاق پرنده از شهرهای دیگر را در اطراف بازار پرندگان این شهرستان دستگیر کرده‌اند.

این مأموران در حین گشت، کنترل و بازرسی از خودروهای مشکوک به حمل لاشه پرندگان قاچاق، صبح امروز در اطراف بازار فروش پرندگان فریدونکنار، به یک خوردوی وانت که از شهرهای غرب استان به فریدونکنار عزیمت کرده بود، برخورد و پس از بازرسی خودرو، موفق به کشف و ضبط لاشه ۴۸ قطعه مرغابی شدند.

متخلف دستگیر، لاشه پرندگان ضبط و خودروی مذکور نیز توقیف شد.

پیش از این در ۱۵ آذرماه سال جاری نیز عاملان قاچاق ۱۶۰ قطعه پرنده مهاجر چنگر در این شهرستان دستگیر شده بودند. بر اساس ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شکار هرگونه پرنده وحشی مهاجر یا بومی و خرید و فروش زنده یا کشته آن ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار