مدیرکل آموزش وپرورش مازندران:
۲۰ هزار دانشآموز تحت پوشش «طرح خوانا» قرار میگیرند
ساری (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از پوشش بالغ بر ۲۰ هزار دانشآموز مازندرانی در طرح خوانا خبر داد.
علیرضا سعدی پور در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی استانی ویژه مجریان طرح بسته تحولی خوانا که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور منصور کیائی معاون آموزش ابتدایی برگزار شد، گفت: دورهی ابتدایی موثرترین دوره در نظام تعلیم و تربیت به شمار میرود که ضرورت دارد همه دستاندرکاران با درک شرایط این دوره به این مهم کمک کنند تا ساختار شخصیتی کودکان و بنیان های فکری و اعتقادی آنان در این دوره شکل گیرد لذا اگر بخواهد تحولی در آموزش و پرورش رخ دهد باید از دوره ی ابتدایی شروع کرد.
سعدی پور با اشاره به اهمیت برگزاری این طرح، بیان کرد: کارگاه آموزشی بستهی تحولی خوانا در راستای طرح تحولی مقام عالی وزارت بوده که توسط مدرسان تربیت شده کشوری در سطح استان از امروز اجرایی می گردد و بذریست که در زمین دوره ی پیش دبستان و دبستان کاشته می شود.
این مقام مسئول با اشاره به تعداد مدارس و تعدادی دانشآموزان تحت پوشش در این طرح تصریح کرد: تعداد ۱۳ مدرس کشوری این برنامه را در ۵ درصد مدارس استان به تعداد ۱۱۲ مدرسه شامل ۹۶ مدرسه دولتی، و ۱۶ مدرسه غیردولتی و قریب به ۱۰۰۰ آموزگار و ۱۹۵۰۰ دانش آموز راهبری میکنند.
مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به طرح خوانا و و اهداف تعیین شده برای این طرح، افزود: طرح تحولی خوانا از سوی معاونت آموزش ابتدایی بر اساس آسیب شناسی دقیق از وضعیت دوره ی ابتدایی و بر اساس نتایج آزمون های بین المللی مانند پرلز در دستور کار قرار گرفت، این برنامه به دنبال ارتقا و توسعه سواد خواندن، نوشتن و پیوند آن با مهارتهای زندگی میباشد.کسب دانشها و مهارتهای پایه الزاما باید برای زندگی کودکان کاربرد داشته و هر طرح و برنامهای این قابلیت را نداشته باشد، باید از برنامههای ما حذف گردد.
او با اشاره به داده های بدست آمده از تحقیقات در زمینه زبانآموزی کودکان ما، اظهار داشت:داده ها نشان میدهد کودکان ما در ارکان زبان آموزی و درک مطلب مشکل جدی دارند لذا تمرکز بر این مهم یک ضرورت و یک اضطرار محسوب می گردد.
این مقام مسئول در این افتتاحیه که به میزبانی شهرستان بهشهر و به صورت مجازی اجرا شد، از همه مجریان طرح خواست، تا با دقت و ظرافت و حساسیت بالا نسبت به تحقق اهداف طرح اهتمام داشته و از ابتکارات و خلاقیت ها با فعال کردن دانش آموزان در بستر مجازی در اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنند وی همچنین کسب توفیقات در این طرح را منوط به مشارکت پذیری والدین و نقش آفرینی آنان دانست و تأکید کرد که همه ی مجریان به ویژه مدیران مدارس باید برای این امر اقدام عملی در مدارس خود طراحی و به اجرا بگذارند.
ارسال دیدگاه