در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده؛

غلامی: هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد

مردم بدانند معلمان و اساتید در یک حرکت پیوسته برای تعالی جامعه تلاش می‌کنند/کاشت بذر توانمندی و اندیشمندی در دل بچه‌های این آب و خاک از سوی معلمان صورت می‌گیرد

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد مردم باید بدانند در مدارس و مراکز آموزشی، معلمان و اساتید در یک حرکت پیوسته برای تعالی جامعه تلاش می‌کنند. تربیت نسل آینده در تمامی سطوح جز دستاورهایی است که در طول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث افتخار است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
غلامی: هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد

منصور غلامی در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده با بیان اینکه مناسبت هفته پژوهش شاید برای یادآوری موضوع پژوهش مناسبت خوبی است اظهار کرد: اینکه این جریان پیوسته در جامعه از سوی معلمان و اساتید در جریان است و به سمت رشد و توسعه حرکت می‌کند نکته مهمی است؛ نشست‌های این چنینی به منظور این است که تلاش‌ها را می‌بینیم و قدردان افراد پژوهشگر هستیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که از این نشست‌ها مدنظر است این است که این دستاوردها را در یک فضای آرام بدون تبلیغات می‌بینیم که آن را باید به مردم عرضه کنیم تا بدانند در مدارس و مراکز آموزشی، معلمان و اساتید در یک حرکت پیوسته برای تعالی جامعه تلاش می‌کنند. تربیت نسل آینده در تمامی سطوح جز دستاورهایی است که در طول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث افتخار است.

غلامی با بیان اینکه جامعه‌ای که از نظر پوشش سطح دانشجویی سطح مناسبی نداشت و جوامعی که از خارج کشور وارد می‌شدند وابستگی نسبتاً جدی ای داشتند عنوان کرد: این جامعه امروزه در همه سطوح توانسته است نیازهای تخصصی و علمی خودش را تامین کند و فارغ التحصیلان این مجموعه علمی هر جای دنیا رفتند منشا تحولات جدی بودند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با عنوان اینکه هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد افزود: کاشت بذر توانمندی و اندیشمندی در دل بچه‌های این آب و خاک از سوی معلمان صورت می‌گیرد و درختی را به بار می‌آورد که به زیر آورد چرخ نیلوفری را.

وی ادامه داد: بذر این درخت از سوی معلمان در وجود تک تک دانش‌آموزان در حال تحصیل در کلاس‌های کوچک و بزرگ مدارس ایران کاشته و آبیاری شده است که باید قدر این معلمان را دانست زیرا این نهال را خوب مراقبت می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه نکته اساسی دیگر، نگاه و فکر پژوهشگر است افزود: باید اعتماد و خودباوری به اینکه ما می‌توانیم را در نسل جوان تقویت کنیم چراکه خودباوری می‌تواند منشا حرکت ما در دنیا باشد. این باور سرمایه اصلی برای رشد و توسعه است.

وی افزود: وجود 47 پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه‌های دانش بنیان برای بردن ایده‌ها به سمت تولید و انتقال به سمت جامعه است لذا در دوره یک ساله شیوع کرونا، تعداد زیادی از این شرکت‌ها در یک اقدام دور از انتظار توانستند جای خالی بسیاری از نیازمندی‌ها را پر کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه در حوزه علم و فناوری در داخل و خارج از کشور حرف برای گفتن داریم و این حاصل اعتماد به جوانان و تربیت نسلی عالم و امیدوار است اشاره کرد: این نوید در این زمینه وجود دارد که این جریان به سمت اثرگذاری‌های خاص خود در حوزه‌های علمی و پژوهشی می‌رود لذا وجود دستاوردها اعتماد به جوانان و تربیت نسل متفکر و امیدوار است.

در این مراسم با حضور خانواده شهید فخری‌زاده از «برنامه کشوری معلم پژوهنده دانشمند شهید فخری‌زاده» رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار