در مصاحبه با پانا اعلام شد؛

برنامه های محوری هفته قرآن، عترت و نماز

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برنامه های محوری هفته قرآن، عترت و نماز را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های محوری هفته قرآن، عترت و نماز

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان،برنامه های پیشنهادی این هفته جهت اجرا را تشریح کرد و گفت: این هفته فرصت مغتنمی است تا با مروری بر عملکرد حوزه قرآن، عترت و نماز، با اجرای برنامه های شاخص، اثرگذار و ابتکاری به صورت ویژه به سه منشور نورانی توجه ویژه مبذول گردد.

علمی خاطر نشان کرد: برنامه نمادین آغاز هفته قرآن در محل دارالقرآن به صورت پخش زنده از شبکه شاد در نخستین روز هفته اجرا می شود. همچنین مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در رشته های آوایی با استفاده از بستر شبکه شاد در کلیه مدارس برگزار خواهد شد.
وی افزود: در بین دانش آموزان، پویش سراسری "هر خانه یک محفل قرآنی" آغاز و پیش اجلاس سراسری نماز اجرا و برگزار می شود.
علمی خاطر نشان کرد: ستارگان قرآنی استان در کانال های آموزش و پرورش معرفی خواهند شد و با خانواده های موفق قرآنی و خیرین نمازخانه ساز منطقه مصاحبه خواهیم کرد.
وی در ادامه تشریح برنامه های اجرایی هفته قرآن عترت و نماز، گفت: پویش"هر مدرسه یک ختم قرآنی" برای شهدای هسته ای و صنعت دفاعی کشور به ویژه شهید محسن فخری زاده اجرا خواهد شد و نیز شهدای قرآنی استان در کانال های مجازی مدارس و ادارات در قالب طرح ملی" لاله های روشن" معرفی خواهند شد.
رئیس اداره قرآن عترت و نماز نیز در ادامه افزود: بر اساس برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، همه ساله هفته آخر آذرماه از تاریخ 24 تا 30 در مدارس و ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به عنوان هفته "قرآن عترت و نماز" نام گذاری شده است.
صادق زاده با بیان اینکه امسال به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا امکان برگزاری حضوری برنامه های مختلف مهیا نیست، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان با پیشنهاد برنامه های مختلف سعی در اجرای مطلوب این هفته با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه شاد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار