مدیرکل آموزش‌وپرورش:

تشکل‌های دانش‌آموزی مازندران ۲۸۵ هزار عضو دارد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تأکید بر بهره‌مندی این دستگاه از ظرفیت تشکلات دانش‌آموزی اعلام‌کرد که مجموعا این تشکلات در استان، ۲۸۵ هزار عضو دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی مازندران ۲۸۵ هزار عضو دارد

نشست صمیمی استاندار مازندران با شورای معاونان، مدیران و‌ رؤسای اداره‌ها، معاونان پرورشی و رؤسای سازمان دانش‌آموزی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور دانش‌آموزان تشکلات پیشتازان شامل اعضای مجلس، شورا، مجمع و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا امروز به صورت هم‌زمان در تمامی شهرستان‌ها و مناطق برگزار و به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد.

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست، با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی و مأموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی است، گفت: «این سازمان با تمرکز بر محوریت اعضای اصلی و دیگر دانش‌آموزان، شعار «دانش‌اموز باوری»، «دانش‌آموز یاوری» و «مدرسه‌محوری» را در تمامی اجزای خود مدنظر دارد.»

او با اشاره به آموزش مهارت‌های پنج‌گانه دانش تشکیلاتی، معرفتی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های تشکیلاتی و مهارت‌های خودآموز و نیز تأسی از منش‌های دوازده‌گانه، ادامه داد: «این سازمان تاکنون توانسته است نزدیک به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز را به عضویت درآورد که ۸۰ هزار نفر آنان در فعالیت‌های عمومی و افتخاری عضو هستند.»

سعدی‌پور شهرستان‌های برتر در جذب دانش‌آموزان پیشتاز را شهرستان های آمل، بهشهر، رامسر، فریدونکنار و سیمرغ اعلام کرد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران اشاره کرد که بسیج دانش‌آموزی استان۱۰۰ هزار، اتحادیه انجمن اسلامی با ۱۰ هزار، هلال احمر با ۳۰ هزار نفر، یاریگران زندگی با ۲۰ هزار نفر، همیار مشاور با ۵ هزار نفر، پیشتازان با ۱۲۰ هزار عضو دارد.

به گفته او ۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیز در کانون‌های فرهنگی تربیتی فعال هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد که تشکل‌های دانش‌آموزی بهترین روش برای اقدام‌های مهم اجتماعی و بسترساز تبدیل شدن مشارکت به یک فرهنگ است.

سعدی‌پور همچنین تشکل‌های دانش‌آموزی را عامل فراهم آمدن زمینه جامعه‌پذیری و سازگاری با همسالان و محیط نزد دانش‌آموزان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار