مدیریت سلامت روان خانواده دردوران کرونا

رودهن (پانا) - اضطراب باعث ناراحتی معده و پرخاشگری و سایر بیماری‌ها خواهدشد و در کنارآن اضطراب، انرژی منفی درسطح خانواده و جامعه را در بردارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت سلامت روان خانواده دردوران کرونا

بیات مشاور آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن از طریق فضای مجازی در سخنانی در رابطه با موضوع کنترل اضطراب و استرس در دوران کرونا اظهار کرد: انجام کارهای روتین زندگی عامل اصلی کنترل استرس است و استرس در اصل همان ترس است که وجود آن در انسان طبیعی است، ولی اگر میزان آن در وجود انسان افزایش یابد باعث ایجاد اضطراب خواهدشد که مخاطره‌آمیز است.

او بیان کرد: به طور مثال یکی از عوامل استرس و اضطراب در خانواده شنیدن و خواندن اخبار کرونا از طریق بسیاری از پیام‌رسان‌ها است که می‌توان توصیه کرد، پیگیر بیش از اندازه اخبار کرونا نباشیم. در مقابل این‌گونه مطالب هوشمندانه عمل کنیم و ببینیم که واقعیت چیست زیرا رفتار وسواسی در مسائل زندگی عواقب بدی دارد.

بیات تصریح کرد: اضطراب باعث ناراحتی معده و پرخاشگری و سایر بیماری‌ها خواهد شد و در کنار آن اضطراب انرژی منفی در سطح خانواده و جامعه را در بردارد.

مشاور آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن خاطر‌نشان کرد: دانش‌آموزان و والدین در این دوران کرونایی می‌توانند با انجام کارهایی نظیر بازی‌های فکری و...، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب همراه با تحلیل و تفسیر و در کنار همه این موارد از مسائل روز نیز تحلیل درستی داشته باشند.

او گفت: اهمیت به تغذیه خانواده، ارتباط با خدا، اختصاص ساعتی از روز برای انجام کارهای مورد علاقه، ارتباط و دید و بازدید مجازی با کسانی‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، نیز در سلامت روان خانواده از نقش بسزایی برخوردار است.

خبرنگار دانش‌آموز: محیا شرفیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار