ضرورت اطلاع‌رسانی در مورد مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها

ملارد(پانا)- اطلاع رسانی و آگاه سازی پرسنل شبکه بهداشت، ادارات، سفیران سلامت خانوار و محله در رابطه با هفته جهانی آنتی بیوتیک در شهرستان ملارد انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اطلاع‌رسانی در مورد مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها

با توجه به اینکه مقاومت آنتی‌بیوتیکی در سرتاسر جهان به یک معضل تبدیل شده است اطلاع‌رسانی به عموم مردم، کارکنان سیستم بهداشتی و تصمیم‌گیرندگان در امر بهداشت و درمان جامعه می‌تواند در امر جلوگیری از ایجاد و انتشار مقاومت میکروبی کمک‌کننده باشد و هفته جهانی اطلاع‌رسانی در مورد آنتی‌بیوتیک به همین منظور در نظر گرفته شده است.


در راستای این اهداف واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت ملارد به همراه واحد نظارت بر دارو در یک طرح نمادین اقدام به توزیع ساک‌های پارچه‌ای حاوی پیام‌های بهداشتی در رابطه با مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک، در بین پرسنل شبکه بهداشت، رابطین آموزشی ادارات شهرستان و سفیران سلامت خانوار کرد و توسط یاراحمدی مسئول واحد نظارت بر دارو، تیموری کارشناس نظارت بر دارو و حاجی طیبی مسئول آموزش و ارتقای سلامت آموزش لازم به پرسنل داده شد.


همزمان با شروع طرح بسیج ملی شهید سلیمانی (حافظان سلامت) در رابطه با غربالگری و آموزش در خصوص کرونا ویروس توسط مراقبین سلامت ساک‌های مذکور به همراه کتابچه آموزشی با عنوان زندگی با کرونا در بین خانواده‌ها توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار