ساکی عنوان کرد
پایش گزارش روند امتحانات نهایی خردادماه
تهران (پانا) - رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم.
برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتوگو با موضوع طراحی سوالات امتحان نهایی با خسرو ساکی، ریاست سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.
خسرو ساکی با بیان اینکه سنجش و ارزش یابی در نگاه نوین جزو جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی و یادگیری است و نه نقطه پایانی محسوب نمی شود، گفت: فرآیند یاددهی و یادگیری در یک دوره آموزشی با سنجش و ارزشیابی آغازین شروع می شود و با ارزشیابی تکوینی استمرار و با ارزشیابی پایانی میزان یادگیری و تحقق اهداف مشخص می شود و نتایج آن برای اطلاع و بهبود برنامه ها، محتوا، فرآیندها و روش ها باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: با این نگاه، ما در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات نهایی را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و گزارش هایی بر اساس این تجزیه و تحلیل ها تنظیم و به بخش های مختلف و سطوح سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش منعکس می کنیم.
رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شنبه گذشته با مدیران پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسه ای برگزار شد و گزارش در خصوص نتایج امتحانات خرداد ماه ارائه شد، گفت: ملکی رئیس سازمان پژوهش برای اصلاح و بهبود عناصر اصلی برنامه ریزی یعنی محتوا، روش های یادگیری و آموزش حین خدمت معلمان و همچنین طرح جامع سنجش و ارزش یابی اقدام به تشکیل کمیته بهبود کیفیت کرد.
وی بیان کرد: در این کمیته مقرر شد تعدادی از کارشناسان مرکز سنجش و تعدادی از مدیران و صاحب نظران سازمان سنجش کمیته ای را تشکیل دهند و به بازنگری و اصلاح در زمینه سوالات امتحان نهایی اقدام کنند.
ارسال دیدگاه