رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی البرز خبر داد:

دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین به مدارس ابلاغ شد

کرج (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز عنوان کرد دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین توسط معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به کلیه استان ها ابلاغ شده و در استان البرز، نیز با توجه به شرایط استانی و خلاقیت مدارس به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین به مدارس ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز؛ عباس کشاورز ، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ضمن ابلاغ دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین گفت: سوم دسامبر مصادف با 13 آذر روز جهانی معلولان، برخاسته از نیازهای افرادی است، که با وجود محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند. براساس اصل عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق انسانی و شهروندی برخوردار شوند و میزان دستیابی به حقوق انسانی همه انسانها صرف نظر از تفاوتها، شاخص توسعه یافتگی جوامع است.

وی تصریح کرد: روزجهانی معلولین فرصت ارزشمندی برای تمرکز بر فعالیت های موثر در راستای اجتماعی کردن و جامعه پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهره برداری از همه ظرفیت های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای بهبود و ارتقای کمی و کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنها و تجلیل از زحمات همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی است.

کشاورز در پایان افزود: روزجهانی معلولین امسال با دو رویکرد، «همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند و بازگشت به جهانی بهتر بعداز شیوع کووید 19، برای تحقق عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن همه ویژگی های جامعه بزرگ معلولین» معین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار