مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ضرورت توجه به فضای سرگرمی و نشاط در خانواده در شرایط کرونا

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بر ضرورت توجه به فضای سرگرمی و نشاط در خانواده در شرایط شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به فضای سرگرمی و نشاط در خانواده در شرایط کرونا

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو با اشاره به اینکه در خانه ماندن برای مدت زمان طولانی موجب بی‌حوصلگی و آشفتگی می‌شود، گفت: لازم است برای سرگرمی اعضای خانواده خصوصا دانش‌آموزان عزیز، برنامه‌ها و مسابقات سرگرم‌کننده‌ای تدارک دید که هم جنبه سرگرمی و هم آموزشی داشته باشد و هم شرایطی را برای ایجاد نشاط و هیجان در دانش‌آموزان فراهم کند.

او با تاکید بر اینکه بیماری کرونا موجب احساساتی نظیر اضطراب، استرس و عدم اطمینان در افراد می‌شود، اظهار کرد: این احساسات به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، در سنین مختلف، بیشتر دیده می شود و باید در صدد رفع آن تلاش کرد.

صیدلو با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مواجهه با رویدادهایی همچون تعطیلی مدارس، لغو برنامه‌ها، دوری از دوستان، یا سرگرمی‌های خارج از خانه، بیش از پیش به حمایت‌های عاطفی نیاز دارند، تصریح کرد: این روز‌ها که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند، شاید بهترین انتخاب برای حمایتهای عاطفی اعضای خانواده و سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن این باشد که از بازی‌هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می‌شوند، استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار