امانی در وبینار «آموزش برخط، فرصت ها، تجارب و رویکردهای نوین» مطرح کرد
مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، اولین وبینار آموزشی- پژوهشی از سلسله وبینارهای مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران با عنوان "آموزش برخط؛ فرصت ها؛ تجارب و رویکردهای نوین" با سخنرانی محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بررسی راهکارهای خلق فرصت های نوین آموزش انلاین روزچهارشنبه ۵ آذر ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
محورهای وبینار:
- نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی
-ضرورت مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش مجازی
-تنوع در ارزشیابی اثربخش در آموزش برخط
- راهبردهای افزایش کارآیی و اثربخشی معلمان در آموزش های مجازی
-تاثیر فضای مجازی در پرورش استعدادها
-شاخصه های آموزش برخط کارآمد
-الزامات و قوانین فضای مجازی
-اخلاق و تربیت در توسعه آموزش مجازی
محمود امانی طهرانی در این وبینار محورهای مهم و ضروری مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال، نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی و استفاده بهینه از روشهای نوین یادگیری و یاددهی، شاخصه های آموزش برخط کارآمد وراهبردهای افزایش کارآیی و اثر بخشی معلمان در آموزش های مجازی که تاثیر به سزایی در پرورش استعدادهای دانش آموزان دارد را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای کلاس داری و ارزشیابی آنلاین ارائه کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از کتاب " روایت نگاری از زیست بوم آموزش بر خط" که در تابستان ١٣٩٩ توسط این مجتمع چاپ شده است، به عنوان اثری فاخر یاد و از نویسندگان و پژوهشگران این اثر تقدیر و تشکر کرد.
مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران؛ به منظور وحدت بخشیدن به فعالیتهای علمی و پژوهشی خود و انسجام و غنای بیشتر این فعالیت ها، نقشه راهی را برای اجرای آنها در ۷ گام طراحی و تدوین کرده است که این فعالیت ها در قالب همایش های آموزشی و پژوهشی در قالب ۵پنل مجزا از جمله پنل های: تخصصی، برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنان و تجارب جهانی اجرا می شوند.
مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران، دو طرح "تریبون برخط" و "دیوار یادگیری" را طراحی کرده است که طرح "تریبون یادگیری بر خط" به منظور خلق فرصت های متنوع یاددهی یادگیری برای تبادل تجارب ارزشمند همکاران در زمینه آموزش برخط و طرح "دیوار یادگیری" برای اشتراک گذاری پروژه های موفق کلاسی و بستر سازی برای بروز خلاقیت و استعداد دانش آموزان، طراحی شده اند.
ارسال دیدگاه