نعیمی: موضوع بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز پیوند خانه، مدرسه، مسجد است

تهران (پانا) - دومین جلسه کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز مناطق 19گانه شهر تهران با حضور مهدی نعیمی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران با عنوان هم اندیشی پیش اجلاسیه نماز و مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نعیمی: موضوع بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز پیوند خانه، مدرسه، مسجد است

در این نشست مهدی نعیمی با اشاره به ارسال شیوه نامه اجرایی فعالیتهای نماز با عنوان «ندای رحمت» به مناطق شهر تهران، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است.» آموزش و پرورش شهر تهران برنامه جامعی در جریان سازی اجلاسیه نماز در مدارس دارد.

وی در ادامه با اشاره به ترویج نماز، ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز درحوزه آموزش و پرورش مدارس گفت: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی ازجمله دستاوردهای این بخش مهم به شمار می رود. لذا ترویج این فریضه الهی دربین سه عنصر خانه و مدرسه و مسجد یکی از برنامه های مهم پیش اجلاس های نماز است. بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع « پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» فراخوان شده است.

نعیمی گفت: برنامه ریزی، جهت تداوم آموزش عملی نماز و نماز جماعت و نقش مساجد میتواند در رشد و تعالی فرهنگ دینی و اعتقادی دانش آموزان موثر باشد که بارگزاری پیش اجلاسیه ها در مدارس و مناطق با توجه به وضعیت روز جامعه و بحث فاصله گذاری اجتماعی یاد نماز را زنده نگه می دارد و همچنین با توجه به دستورالعمل عدم تغییر کاربری نمازخانه ها و دارالقران ها، برگزاری دوره های توانمندسازی نماز ویژه همکاران، دانش آموزان و اولیای آنان، برگزاری پیش اجلاسیه نماز منطقه ای در سطح مناطق باید اهتمام جدی نسبت به بحث نماز در سطح شهر تهران وجود داشته باشد.

مسعود زحمتکش، کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران با قدردانی ازمسئولین آموزش و پرورش که همیشه در جریان سازی فرهنگ نماز در جامعه پیشتاز هستند، افزود: با توجه به اهمیت و ارزش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت بخیری انسان‌ها باید ترویج فرهنگ نماز به‌عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ها و فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه تبیین فعالیت های اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران، بررسی فعالیت ائمه جماعات مدارس و جلسات مبلغین مدارس امین و تبین مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و محتوای مسابقات انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار