استاندار گیلان در نشست ستاد تنظیم بازار:

با تقویت سیستم نظارت، روند توزیع را عادلانه کنید

رشت ( پانا) - استاندار گیلان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی بیش از نیاز جامعه در داخل تولید می شود، بیان کرد با تقویت سیستم نظارت، باید روند توزیع را عادلانه کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
با تقویت سیستم نظارت،  روند توزیع را عادلانه  کنید

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، استاندار امروز در نهمین نشست ستاد تنظیم بازار گیلان در رشت گفت: دریافت برخی گزارشات از فرمانداری ها مبنی بر کمبود گوشت مرغ، آرد و روغن به هیچ وجهی، کمبود این کالاها را دلالت نمی کند، بلکه با تقویت سیستم نظارت باید روند تحقق عدالت را در شبکه توزیع و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده دلالان تحقق بخشید.
ارسلان زارع با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 450 تن گوشت مرغ در گیلان تولید می شود تصریح کرد: حتما باید 250 تن از این رقم با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در داخل استان توزیع شود.

وی همچنین از مدیران اجرایی سازمانهای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گیلان خواست هر کدام با تقویت بازرسی ها، از بروز هرگونه کمبود موردی در مراکز عرضه استان جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.
استاندار در ادامه به موضوع آرد و روغن خوراکی اشاره کرد و افزود: شایعه معضل کمبود آرد در برخی نانوایی ها کاملا با تولید و ذخیره آرد در استان در تعارض است و در این بخش نیز برخی سوءاستفاده ها و انتقال آرد دولتی به بازار آزاد باعث می شود، موارد نادری از کمبودها در مراکز پخت نان گزارش شود.

زارع افزود: برای تضمین روند توزیع آرد در نانوایی ها، مقداری سهمیه ویژه در اختیار فرماندارها قرار داده ایم تا بنا بر ضرورت از هرگونه محدودیت در این بخش جلوگیری کنند.

استاندار همچنین شرایط توزیع روغن با نیاز مصرف کنندگان را تقریبا متعادل دانست و افزود: برای رفع برخی نگرانیها تلاش می کنیم روزانه 20 تن از ظرفیت اتکا به سهمیه روغن گیلان اضافه کنیم تا شائبه ها برطرف شود.

آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در گزارشی علت کمبود مرغ و آرد دولتی در برخی شهرستانها را تشریح کرد و با بیان اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی بویژه آرد، یارانه ارزی پرداخت می کند، افزود: شایسته نیست در شرایط سخت تحریمی، بخشی از سهمیه آرد دولتی در بازار آزاد سر درآورد یا به دامها خورانده شود.

وی همچنین با استناد به گزارشهای دریافتی از شهرستانها، علت اصلی کمبود مرغ را ایراد در شبکه توزیع و سهولت در خروج سهم داخلی گیلان به استانهای مجاور عنوان کرد و افزود: تشدید نظارتها بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز محدودیت در روند توزیع کالاهای اساسی است.

فرهاد دلق پوش، دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان نیز در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای شهریور تا پایان آبان ماه امسال بیش از 20 هزار مورد بازرسی در سراسر استان عملیاتی و دو هزار و 77 پرونده در تعزیرات تشکیل شده و در پی آن متخلفان 315 میلیارد ریال جریمه شده اند.
در پایان این نشست هر یک از فرمانداران شهرستان های مختلف گیلان بطور ارتباط تصویری نکته نظرات خود را در خصوص علل و نحوه رفع برخی محدودیتهای پیش آمده در حوزه توزیع کالاهای اساسی عنوان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار