استاندار زنجان:

از شنبه دستورالعمل‌های بهداشتی کامل اجرا می شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد با همکاری مردم، اصناف و کارکنان ادارات امیدواریم طی دو هفته آینده روند پیشگیری از کرونا در استان بهبود یابد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
از شنبه دستورالعمل‌های بهداشتی کامل اجرا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه مقابله با کرونا ویروس استان گفت: از شنبه طرح‌های شهید سلیمانی و پیشگیری از کرونا ویروس محله و خانواده‌ محور در استان زنجان اجرا می شود که امیدواریم شاهد همکاری بیش از پیش همه مردم باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه محوریت اجرای این دو طرح با سپاه و دانشگاه علوم پزشکی است افزود: در طرح شهید سلیمانی با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت، سپاه با هدف رهگیری، پیگیری و پیشگیری وارد عمل می شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای نمونه‌گیری از افراد مشکوک در سه بخش کاهش تعداد بستری شدگان، کاهش میزان فوتی‌های ناشی از کرونا و پوشش‌های حمایتی وارد عمل خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان خاطرنشان کرد: کرونا پیر و جوان نمی شناسد و هرکس غفلت کند مبتلا می شود و هر جا امور به خود مردم، گروه‌های جهادی و بسیج واگذار شده و مدیران آن را هدایت کرده اند نتایج خوبی حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود طی دو هفته آینده همه دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بطور کامل رعایت شود.

حقیقی از اصنافی که فعالیت آنها ضروری است خواست به هیچ عنوان به کسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کند خدمات ندهند و به دیگر صاحبان اصنافی که فعالیت آنها ضرورتی ندارد یادآور شد از شنبه به مدت دو هفته باید صنفشان را تعطیل کنند، چراکه حفظ جان مردم در این شرایط از اوجب واجبات است.

البته مقام عالی استان این را هم گفت که شنبه ستاد ملی کرونا برای اصنافی که واحد خود را تعطیل می کنند تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان از ستاد تنظیم بازار نیز خواست در بحث نظارت و تامین اقلام اساسی، مطالبات مردم را مد نظر داشته باشد تا مردم با خیال راحت و آرامش در منزل بمانند و بدانند که هیچ کمبودی به لحاظ مایحتاج اصلی نداریم.

استاندار زنجان از فرمانداران خواست در روزهای آینده همت کنند تا شرایط را در حوزه مدیریتی خود بهبود بخشند و نسبت به ساماندهی نقاهتگاه‌ها و مشخص کردن دقیق مکان‌های قرنطینه در صورت نیاز اقدام کنند.

او با قدردانی از رسانه‌ها بویژه صداو سیما، خواستار اطلاع رسانی هر چه بیشتر درباره محدودیت‌های دو هفته ای که از شنبه آغاز می شود شد.

استاندار زنجان همچنین از فرماندهی انتظامی استان خواست از زمان آغاز اجرای طرح، ورود و خروج خودروها را رصد کرده و اجازه ورود هیچ خودروی غیر بومی را ندهند و در ترددهای درون شهری نیز با واحدهایی که فعالیت شبانه دارند هماهنگ شوند تا مشمول جریمه نشوند.

بر اساس ستاد ملی کرونا ورود خودروهای غیر بومی ۵۰۰ هزار تومان و ورود به مناطق قرمز یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

در حال حاضر روزانه ۱۰۰ نفر در استان بخاطر ابتلا به کرونا بستری می شوند و ۷۵۰ تخت بیمارستانی نیز در اِشغال مبتلایان به این ویروس است.

همچنین زنجان جز ۳ استانی است که مرگ و میر سالمندان آن بخاطر ابتلا به کرونا ویروس بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار