بزرگسالان هر ماه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر مصرف ماهیانه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگسالان هر ماه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند

به گزارش وبدا، زهرا عبداللهی در نامه ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال تاکید کرد.

وی در این نامه نوشت: همه گیری کووید ۱۹ و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط داخلی کشور (تورم و شوک های اقتصادی) خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید ۱۹ را بیشتر می کند.

عبداللهی خطاب به معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی گفت گفت: ارتباط بین مکمل ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ متاسفانه اطلاعاتی بر خلاف بخشنامه معاون وزیر بهداشت در شبکه‌های رسمی صد و سیما و شبکه‌های مجازی ارائه و سبب سردرگمی مردم شده است، با توجه به سوالات مکرر کارشناسان تغذیه، دستور فرمایید به نحو مقتضی اطلاع رسانی شده و همه برنامه های مکمل یاری همچنان براساس دستور عمل کشوری اجرا شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: در آموزش های مجازی به کارکنان بهداشتی درمانی و مصاحبه های علمی از طریق صدا و سیما و شبکه های مجازی نیز بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال به بالا تاکید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار