اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) -تیم‌های بازرسی نظارت بر اصناف علاوه بر برخورد با گران‌فروشی و کم‌فروشی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف در شهرستان اسلامشهر

محمد صالح ضیایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: این طرح یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار شهرستان بود که با مشارکت ۳۰ تیم بازرسی ویژه در سطح منطقه اجرایی شد.

او با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت افزایش نظارت بر بازار و برخورد با هرگونه گران‌فروشی اجناس و کالاهای مصرفی مردم بیان کرد: این تیم‌های بازرسی علاوه بر برخورد باگران‌فروشی و کم‌فروشی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.

در ادامه وحید مهرپویان طارانی رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر، نیز در سخنانی تصریح کرد: در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار شهرستان اسلامشهر طرح تشدید بازرسی و نظارت بر روند فعالیت‌های اصناف و کسبه شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

او با تأکید بر اهمیت و ضرورت این نظارت و بازرسی‌ها افزود: بازرسی و نظارت بر روند فعالیت‌های کسبه و اصناف یکی از وظایف و اموری است که اتاق اصناف اسلامشهربا جدیت آن را در دستور کار قرار داده و با همکاری مسئولان اتحادیه‌ها، فرمانداری و اداره صمت بر نحوه فعالیت کسبه نظارت می‌کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان اسلامشهر، خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و بروز خسارت و مشکلات متعدد برای کسبه، چرخه اقتصاد خرد را با مشکلات و موانع مواجه کرده، اما این مسئله نباید عاملی برای کاستی و خللی در رابطه کاسب و مشتری شود و طرح تشدید نظارت و بازرسی با این رویکرد به دنبال رفع نواقص و جلوگیری از سودجویی‌ها خواهد بود.

مهرپویان طارانی تأکید کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح تعداد ۳۰ اکیپ بازرسی با اولویت نظارت بر عرضه مواد غذایی شهروندان، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ شهرستان در سه بخش مرکزی، احمدآباد و چهاردانگه بازرسی خواهند کرد.

وی گرانفروشی، احتکار، کم‌فروشی و فروش اجباری را از مهم‌ترین موارد تخلف مورد توجه بازرسان برشمرد و گفت: بازرسان در صورت مشاهده هرگونه تخلف برای واحد متخلف تشکیل پرونده داده و به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد تا به اشد مجازات محکوم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار