۵ هزار دانشآموز کشور در رشته علوم و معارف اسلامی تحصیل میکنند
ساری (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ۲۰۰ مدرسه کشور رشته معارف و علوم انسانی فعال است که ۵ هزار دانشآموز جذب آن شدهاند، از ۲۵ هزار دانشآموز متقاضی تحصیل در این رشته خبر داد که توسعه این نوع مدارس را میطلبد.
علیرضا حاجیانزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران به مشارکت دستگاهها به عنوان یکی از نیازهای اولویتدار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش نیز تمایل به این تعامل و همکاری با آموزش و پرورش دارد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و وزارت آموزش و پرورش در تبیین برخی اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: «بسیاری از دورههای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با محتواهای تولیدی توسط حوزه علمیه برگزار میشود و حتی با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و حوزه، مرکزی در قم راهاندازی شد که به دنبال آن طلبههای ما در این مراکز آموزشهای لازم را میبینند و در نهایت جذب آموزش و پرورش می شوند ضمن اینکه دانشآموزان مستعد نیز شناسایی میشوند تا برای اوامه تحصیل به حوزه هدایت شوند.»
حاجیان زاده در ادامه به طرح روشنا، طرح امین و طلاب وظیفه اشاره کرد و گفت: «حضور یک طلبه مبلّغ یا مبلّغه در مدارس و حضور در اردوها و در جمع دانش آموزان و همچنین این موضوع که سهمیه سرباز طلبه از سهمیه ۷۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر رسید و همه این گامها با هدف نزدیکی بیشتر مدرسه و حوزه علمیه است اما آنچه که انجام شد شکل حداقلی است و امروز زمان توسعه این تعاملات و همکاریها است به ویژه در دوران کرونا، آموزش و پرورش تمام تلاش خود را بر آموزش گذاشت و نگرانی زیادی درخصوص تربیت فرزندان وجود دارد و ما با تعیین یک روحانی در مدرسه میتوانیم با تلاش مضاعف این بخش را پر کنیم.»
به گفته او طرح امین تاکنون در ۴ هزار مدرسه اجرا شده است.
او با اشاره به اینکه در ۲۰۰ مدرسه کشور رشته معارف و علوم انسانی فعال است که ۵ هزار دانشآموز جذب آن شدهاند، از ۲۵ هزار دانشآموز متقاضی تحصیل در این رشته خبر داد که توسعه این نوع مدارس را میطلبد.
ارسال دیدگاه