راستین عزیزپور: بازیگری شخصیتم را پخته تر کرده است اما هنوز هم بچگی می‌کنم

تهران (پانا) - راستین عزیزپور بازیگر 12 ساله ای است که می گوید حرفه بازیگری شخصیت افراد را پخته تر می‌کند اما با این وجود دغدغه‌های کاری باعث نشده‌ است که او بچگی نکند یا از درس‌هایش عقب بماند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
راستین عزیزپور: بازیگری شخصیتم  را پخته تر کرده است اما هنوز هم بچگی می‌کنم

راستین عزیزپور بازیگر نوجوانی است که امسال با دو فیلم «سلفی با رستم» و «تورنادو 2» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حاضر شده بود، او با اینکه تنها دوازده سال دارد اما نزدیک به 10 فیلم و سریال را در کارنامه کاری خود می بیند.

راستین که در نشست های خبری نگاه بسیاری از خبرنگاران را به سمت خود جلب کرده بود،الگو بازیگری اش را شهاب حسینی و رضا گلزار می داند، او معتقد است شهاب حسینی بهترین بازیگر در ژانرهای اجتماعی است و رضا گلزار نیز در سینمای تجاری نقش اول را ایفا می کند، با این بازیگر گفت و گویی را انجام دادیم که می توانید آن را بخوانید.

از چه سالی وارد سینما شدی و نحوه ورود تو به عرصه بازیگری چگونه بوده است؟

من از خردسالی دوست داشتم وارد عرصه بازیگری بشوم چراکه استعداد بازیگری را در خود می‌دیدم. ماجرای ورود من به عرصه بازیگری از آنجایی شروع شد که از طریق یکی از آشناهایمان به یک فیلم سینمایی که نیاز به یک نوجوان ۱۳ ساله داشتند، معرفی شدم و برای تست بازیگری نزد کارگردان رفتم. آن زمان تنها ۶ ساله داشتم اما چون قد بلندی داشتم بیشتر از سن خودم نشان می‌دادم. برای اولین تست بازیگری تمرین کردم و قبول هم شدم اما کارگردان گفت برای نقش پیشنهادی به دنبال یک نوجوان ۱۳ ساله است. در همان زمان کارگردان دیگری به دنبال یک بچه ۱۰ ساله بود و من را انتخاب کرد و از ۶ سالگی با ایفای نقش اول در یک فیلم سینمایی در نقش یک بچه ۱۰ ساله وارد عرصه بازیگری شدم.

چگونه به سریال از سرنوشت ورود کردی و نحوه حضورت در این مجموعه چگونه بود؟
«از سرنوشت» دومین همکاری من با محمدرضا خردمندان پس از فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» است. یکی از سکانس‌های مهم این فیلم سینمایی را بازی کردم و ایشان از همان زمان از بازی و توانایی‌های من خوشش آمد و نقش «سهراب» در سریال «از سرنوشت» را به من پیشنهاد داد اما با شک و تردید، زیرا زمانی که در «بیست و یک روز بعد» با ایشان همکاری داشتم، کوچک بودم اما نهایتا برای بازی در نقش «سهراب» انتخاب شدم.»

امسال در جشنواره فیلم کودک با دو فیلم حضور داشتی و این نشاندهنده پرکار بودن تو است، چگونه میان بازی در این فیلم ها تفکیکی ایجاد می کردی تا نقشها شبیه یکدیگر نباشد؟
«من در فیلم سلفی با رستم نقش رستم را بازی می‌کردم و یکی از پهلوان‌های قدیمی ایرانی بودم. چندین جلسه با حسین قناعت گذاشتیم که در طی آنها درباره نقش بازیگران کودکی که در فیلم حضور داشتند توضیحاتی ارائه می‌کرد همچنین تا زمانی که فیلمبرداری شروع شود سعی می‌کنم در نقشم زندگی کنم و با آن خو بگیرم.»

فیلم سینمایی «تورنادو 2» نیز دومین تجربه همکاری ات با سید جواد هاشمی است چگونه در این فیلم حضور داشتی؟

«من در این فیلم نقش «هامون» را دارم ، بازی در این فیلم برایم تجربه خوبی بوده است من در نشست خبری نیز گفتم که واقعا معتقدم آقای هاشمی بازیگر می‌سازد.

این فیلم ادامه تورنادو است ، در این قسمت ما دانسته به جزیره فضایی بر می گردیم و برای بازگشت امید تمام تلاشمان را می کنیم، تفاوت آن به قسمت یک این فیلم در این است که کودکانی که برای نخستین بار با سفینه فضایی به آن جزیره می روند نادانسته این کار را انجام دادند و نمی دانستند چه مشکلاتی با آنها همراه خواهد بود اما در این قسمت کاملا می دانستند چه سختی هایی خواهند کشید و دوباره تصمیم به سفر به آن جزیره را گرفتند.»

شما نخستین بار با سریال از سرنوشت فعالیت هنری خود را آغاز کردید درباره آن نیز توضیحاتی بدهید؟

« از سال ۹۳ کارم را شروع کردم؛ البته با فیلم «۲۱ روز بعد» بیشتر معرفی شدم و آن فیلم اولین همکاری من با آقای خردمندان بود. خردمندان با شناختی که از بازی من داشتند، برای ایفای نقش در سریال «از سرنوشت» هم انتخابم کردند. فیلم و سریال‌های عینک، محکومین، سلفی با رستم و تورنادو هم دیگر کار‌های من است.

من در این سریال نقش «سهراب» را بازی می‌کنم که با هاشم مثل برادر هستند و رفاقت آن‌ها خیلی زیاد است. البته «هاشم» خیلی شلوغ و بازیگوش است و اما با همه این اتفاقات دوست دارم کنار هاشم باشم. تلخ و شیرینی بسیاری را در این سریال تجربه کردیم.»

چگونه ارتباطی بین تحصیل و کار کردن ایجاد کردی؟

«زمان فیلمبرداری نمی‌توانم درس بخوانم اما بعد از آن معلم خصوصی می‌گیرم و سعیم را می‌کنم تا خودم را به بچه‌هایی که حضوری در مدرسه درس می‌خوانند برسانم. بعضی از بازیگران کودک و نوجوان که علاقه‌ای به بازیگری ندارند و به زور پدر و مادرشان کار می‌کنند درس خواندن هم برایشان سخت می‌شود اما کسانی که مانند من به این حرفه علاقه دارند، شرایط جدید را پذیرفته‌اند و تمام تلاششان را هم می‌کنند که از درسشان عقب نمانند.»

با توجه به اینکه در زمانی که در یک سریال و فیلم هستی نمی توانی به مدرسه بروی آیا همکلاسی هایت پی گیر تحصیل تو هستند؟

«برای همه کسانی که در این سن بازیگر شده باشند، اتفاق افتاده که همکلاسی‌ها پیگیرش باشند و از آنها سوالاتی می‌پرسند؛ من همیشه جواب آن‌ها را می‌دهم. برخی‌ از بازیگران جواب نمی‌دهند و به اصطلاح کلاس می‌گذارند، اما من به عشق مردم کار می‌کنم و نباید اینگونه باشد که وقتی ما بازیگران دیده شدیم، مردم را فراموش کنیم. متین عزیزپور بازیگر سریال «خواب و بیدار» پسردایی من است و این روز‌ها مشغول تحصیل است؛ گویا بازیگری در خون ماست.»

خیلی ها معتقد هستند که بازیگرانی که از کودکی کار خود را در سینما شروع می کنند، بچگی نمی کنند و زودتر از دیگر همسن و سال های خود وارد فعالیت های اجتماعی می شوند این نکته را قبول داری؟
«من هنوز هم بچگی می‌کنم، قبل از کرونا دوستانی که به من صمیمی‌تر بودند به منزل ما می‌آمدند و بازی می‌کردیم. درست است که کمی بزرگتر از سنم فکر و رفتار می‌کنم که دلیل آن کار بازیگری است زیرا باعث پختگی در شخصیت افراد می‌شود.

بچه‌هایی که از سن کم بازیگر می‌شوند باید به درسشان اهمیت بدهند. پایه تحصیلی هنرمندان اگر قوی باشد در عرصه بازیگری برایشان بهتر است و قطعا چنین بازیگرانی جای پیشرفت بیشتری خواهند داشت.»

الگوهایت در بازیگری چه کسانی هستند؟
«بعضی‌ها می‌گویند که الگوهای من و نقش‌هایی که بازی می‌کنم با هم متفاوت هستند اما هر کسی که می‌خواهد بازیگر موفقی شود باید بتواند در تمام ژانرها فیلم بازی کند و همچنان موفق باشد. الگوهای من در بازیگری شهاب حسینی و محمدرضا گلزار هستند، دوست دارم در زمینه تجاری مانند گلزار و در کارهای احساسی مانند شهاب حسینی باشم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار