مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:
برگزاری جلسه تبیین وتشریح بسته تحولی با حضور مدیرسازمان دانش آموزی استان دراداره آموزش وپرورش شهرستان قروه
سنندج(پانا)-جلسه تبیین وتشریح بسته تحولی با حضور مدیرسازمان دانش آموزی استان دراداره آموزش وپرورش شهرستان قروه برگزارشد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان قروه، جلسه کمیته اجرایی بسته تحولی " هر دانش آموز یک نقش اجتماعی " در آموزش و پرورش قروه با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان ورئیس آموزش وپرورش قروه ومعاون پرورشی وتربیت بدنی قروه وسریش آباد وجمعی از کارشناسان آن شهرستان برگزار شد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان کردستان در این جلسه که در محل اتاق جلسات مدیریت و با حضور رئیسآموزش و پرورش شهرستان قروه و جمعی از معاونین و کارشناسان حوزه پرورشی قروه وسریش آباد تشکیل شد، به تبیین و تشریح مجموعه دستورالعمل های اجرایی، نقشه راه و راهنمای عمل فعالیت های بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی پرداخت و گفت: بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسرس روسا و مدیران ادارات و مناطق آموزش و پرورش با امضای عالی ترین مقام وزارت به هدف تقویت فعالیتهای پرورشی و تربیتی در میان دانش آموزان با تمرکز بر استفاده از فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد جهت اجرا ابلاغ شده است.
احمد عبدالهی افزود: این بسته تحولی در اجرای مصوبات هیات امنای سازمان دانش آموزی و مبتنی بر اهداف دوره های تحصیلی بر گرفته از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و هم سو با بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شده است.
وی محور اصلی بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش را دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: در این بسته منسجم فعالیتهای سازمان دانش آموزی باز تعریف شده و شرایط لازم برای مشارکت دانش آموزان فراهم است و از ظرفیت و توان بالای دانش آموزان استفاده می شود.
وی با اشاره به این که هدف اصلی تأسیس سازمان دانش آموزی، تربیت دانش آموزان است و خروجی آن تثبیت اخلاق و رفتار و کردار دانش آموز با تبیین آن در دوره های مختلف تحصیلی است، افزود: دانش آموز در جریان فرآیندهای انجام شده و آموزش های لازم در حوزه سازمان دانش آموزی، به شکل دانش آموز صالح و شهروند شایسته و مسئولیت پذیر خروجی پیدا کند.
عبدالهی اظهار کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی و تشکل پیشتازان زمینه سازی لازم را برای نقش پذیری اجتماعی و مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های جمعی و گروهی ایجاد میکند که به نوبه خود یکی از بهترین راهبردهای ایجاد رفتار مطلوب پایدار به حساب می آید.
مدیر دانشآموزی استان کردستان اجرای مطلوب و اثربخش این بسته ارزشمند را در گرو همکاری و همراهی مجموعه آموزش و پرورش از جمله مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس دانست.
وی افزود: در واقع این طرح با استناد به اسناد بالادستی و ایجاد ارتباط ساختارمند و کارآمد، با شعار «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی »، بستر و زمینه لازم را برای نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی از دو جنسیت دختران و پسران و مشارکت فعال و موثرآنان در امور تصمیم سازی و تصمیم گیری مدارس، فراهم می کند.
احمد عبداللهی همچنین تسهیل و تسریع فرآیند مسئله یابی و حل آن در نظام تعلیم و تربیت با مشارکت مؤثر دانش آموزان و نهادینه شدن مراتبی از خلاقیت و نوآوری، نظم پذیری و قانون مداری، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و مشارکت پذیری، روحیه پرسشگری، مطالبه گری، نقادی و مهارتهای ارتباطی در وجود دانش آموزان و تجلی آن در رفتار آنان را از پیامدهای مهم این طرح دانسته و اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری منظم جلسات کارگروه اجرای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی موجبات تقویت همه جانبه تربیت تمام ساحتی و ارتقاء هویت اسلامی ایرانی و انقلابی دانش آموزان فراهم شده و حقوق و تکالیف نوجوانان در جامعه، خانواده و مدرسه را برای آنها بیش از پیش تبیین گردد و به عبارتی دانش آموز صالح و توانمند با برخورداری از مهارت های لازم فردی و اجتماعی در جامعه ایفای نقش کند.
وی ادامه داد: خبرگزاری پانا که در سطح بین المللی دارای اعتبار است برای انعکاس برنامه های جاری مدارس اعم از مسائل آموزشی و تربیتی و ... و با بهره گیری از ظرفیت و توان دانش آموزان به ویژه تشکّل های دانش آموزی و همچنین تجارب همکاران علاقه مند، می تواند به یک ابزار برای تقویت مسئولیت پذیری و انعکاس برنامه های مطلوب مدنظر سند تحوّل بنیادین تبدیل شود.
عبدالهی افزود: این اخبار می تواند بر اساس اولویت بندی، در روند پیگیری مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، تسهیل گر باشد.
رئیس سازمان دانشآموزی استان کردستان اهمیت فعالیت های دانشآموزی و نقش این فعالیتها را در ارتقای توانمندی دانشآموزان را یادآور شد و گفت: تغییر نگرش در دانشآموزان نسبت به مسائل اجتماعی و کمک به جامعه پذیری آنان از اهداف سازمان دانشآموزی است و دانش آموزان با فراگیری آموزش مهارت های اجتماعی و مهم زندگی، در جریان جامعه پذیری و خدمات اجتماعی نقش ارزنده ای داشته باشند.
وی افزود: با انجام فعالیتهای گروهی ضمن تخلیه هیجانات دانشآموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان به صورت هدفمند، به دانشآموزان آموزشهای لازم ارائه خواهد شد تا بتوانند با مشکلات و مسائل پیش رو به درستی برخورد کنند.
عبدالهی در ادامه به فعالیتهای گسترده پیشتازان اشاره کرد و انجام این فعالیتها را نیازمند همکاری، همدلی و همفکری و باور درست و مسئولیت پذیری همه مربیان دانست.
عبدالهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که هدف کلی این طرح توسعه مهارتهای ارتباطی و نقش آفرینی اجتماعی دانش آموزان می باشد، اظهار کرد: اجرای این طرح با رویکرد اساسی دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری، ضمن تقویت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، هویت اسلامی ایرانی انقلابی آنان را ارتقاء داده و حقوق و تکالیف دانش آموزان را در رابطه با خود، خدا، خلق و عالم خلقت تبیین می کند.
ارسال دیدگاه