رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد :
رقابت های مسیر پارالمپیک درمدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان برگزار می شود
سنندج(پانا)-رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری رقابت های ورزشی در مسیر پارالمپیک در راستای ترویج سلامت وآموزش تندرستی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، گفت: آموزش وپرورش استثنایی با مشارکت هیأت ورزشهای نابینایان وکم بینایان استان رقابت های ورزشی در مسیر پارالمپیک را برای دانش آموزان دختر وپسر با نیازهای ویژه استان برگزار می کند.
رنجبرگفت: این رقابت ها همزمان با گرامیداشت سیزدهمین سالگرد هفته ملی پارالمپیک (پنجم تا ۱۱ آبان جاری) به صورت مجازی و برای تمامی گروههای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار می شود.
وی افزود: «پارالمپیک و روزعصای سفید»، «پارالمپیک و مدارس استثنایی»، «پارالمپیک و افتخارآفرینی»، «پارالمپیک و خانواده»، «میثاق با شهداوایثارگران وتجدیدبیعت با ولایت»، «پارالمپیک و بهزیستی» و «پارالمپیک و رسانه» عناوین روزهای هفته ی ملی پارالمپیک است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، تصریح کرد: دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی می توانند تا ۶ آبان جاری کلیپ های خود را به کمیته برگزاری این رقابت ها واقع درکارشناسی تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال کنند.
وی گفت: کلیپ های ارسالی باید در قالب آیتم های طناب زنی در۳۰ ثانیه، دراز و نشست در ۳۰ ثانیه و یا زیکزاگ در ۳۰ ثانیه باشد و شرکت کنندگان در صورت تمایل می توانند در ۲ آیتم شرکت کنند.
رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی ، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی از جمله فعالیت های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت های ورزشی تاکید دارد، افزود: پارالمپیک زمینه ساز پرورش جسم وروان، شناسایی وشکوفایی استعدادها وتحکیم مبانی اجتماعی است .
رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری ها اظهار کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط به دانش آموزان کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را نمایش دهند.
ارسال دیدگاه