برگزاری اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور

شیراز(پانا)-در اختتامیه نهمین مجلس دانش آموزی کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش که بصورت ویدئو کنفرانس بعدازظهر سشنبه برگزار شد، ضمن نطق هایی از سمت نمایندگان مجلس نهم، روسای کمیسیون های مختلف مجلس نیز گزارش کارهای خود را ارائه دادند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور

نطق های نمایندگان در موضوعاتی اعم از فشار کنکور بر دانش‌آموزان، کمبود امکانات و عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به فضای مجازی، توجه آموزش و پرورش صرفا در راستای آموزش درس، و عدم توجه به استعداد های دانش‌آموزان بود.
همچنین به مناسبت هفته سلامت روان ، سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی نیز بر محوریت سلامت روان دانش‌آموزان بود که ۸۸ درصد از ۱۵۰ نماینده استان ها با این سند موافق و خواستار مهر تایید از سمت وزیر آموزش و پرورش کشور شدند.
وزیر آموزش و پرورش کشور پس از شنیدن سخنرانی‌ها و گزارش‌های نمایندگان مجلس بیان کرد که تمامی حرف ها و خواسته‌های دانش‌آموزان را از طریق معاون پرورشی وزارت به گوش مراجع زیربط رسانده می‌شود و توجه ویژه ای به انجام ایده‌های دانش‌آموزان خواهد شد.
محسن حاجی میرزایی درمورد موضوع سند مجلس نهم در قالب مدرسه و سلامت روان دانش آموزان، از نمایندگان تقدیر و تشکر کرد که به چنین موضوع مهمی توجه کرده‌اند.
حاجی میرزایی با اعتقاد بر اینکه پیش نیاز موفقیت سلامت جسمی و روانی است گفت: هم اکنون که جامعه در التهابات فراوان و سیل تغییرات به سر می‌برد و یا با ساحت های جدیدی مواجه می‌شویم، مانند ویروس کرونا، شرایط روحی و روانی جامعه به مخاطره می‌افتد
و این یک اقدام ارزشمند و مورد نیاز است که بنده این مهم را به شورای عالی آموزش پرورش ارجاع و خواستار توجه ویژه بدلیل ضرورت جدی آن در جامعه خواهم شد.
او با اظهار اینکه (فقط شما نیستید ک میخواهید به حرف هایتان توجه کنیم، این ماییم که میخواهیم با ما حرف بزنید) یعنی ما و مجموعه ی بزرگ آموزش نیازمند تدابیر راه‌گشا و افکار خلاق هستیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نیازمند روح خلاق ، ایده‌پرداز، سازنده، باعث پیشرفت و نو‌آور است که این‌ها همگی سرمایه‌های با ارزش کشور هستند.
به گفته حاجی میرزایی جامعه ما بیش از شیمی و ریاضی و فیزیک به توسعه مهارت‌های جمعی، به افزایش بلوغ اجتماعی،قدرت تعامل و مشارکت پذیری و توانایی حل مسئله است که نیاز دارد چون آموزش‌هایی که در کتاب یاد میگیریم از ذهن ها می‌رود و درحالیکه مهات های آموخته شده باقی می‌ماند.
این مقام مسئول در رابطه با آموزش های مجازی در شرایط کنونی تصریح کرد: چیزی که وزارت از زمان شیوع کرونا تا کنون اعلام کرده است این است که ما خود را مسئول میدانیم تا به همه ی دانش‌آموزان صرف نظر از اینکه کجا هستند و با چ امکاناتی زندگی می‌کنند، به آنها آموزش دقیق را برسانیم.بطوری که حتی دانش‌آموزانی که به اینترنت و موبایل و تلوزیون دسترسی ندارند، مسئولان موظف اند بسته های آموزشی را بطور هفتگی درب منزل به آنها تحویل دهند
وزیر آموزش و پرورش در جواب به نماینده ای که اظهار کرده بود آموزش پرورش با مواجه در برابر این پدیده ناتوان عمل کرده است گفت: تجربیات دنیارا در این امر بررسی کنید. این پدیده کل جهان پیرامون مارا در بر گرفته است و از شما میخواهم که راه ها و تصمیمات و اقدامات این کشور هارا ببینید.
او اضافه کرد: ۶۷ درصد از معلمان در کل دنیا برای بار اول از آموزش الکترونیکی استفاده می‌کنند و بسیاری از کشورها و حتی در اروپا، دسترسی ب اینترنت و ابزار هوشمند ۱۰۰ درصد نیست اما همه ناگزیرند از روش مختلف در امر آموزش استفاده کنند که ما نیز از همه ی این روش ها در حال استفاده ایم.
در پایان این جلسه در استان فارس،سازمان دانش‌آموزی استان از نمایندگان این دوره از مجلس تقدیر کرد.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار