توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛

بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می شود

تهران (پانا) - حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۰ مهرماه و روز بزرگداشت حافظ شیرازی، در پاسداشت مقام این شاعر و غزلسرای برجسته ایرانی به صورت مجازی سخنرانی می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش مهر، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ به مناسبت ۲۰ مهر و روز بزرگداشت این شاعر ایرانی خبر داد.

خواجه شمس‌ُ الدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زاده ۷۲۷ هجری قمری - درگذشته ۷۹۲ هجری قمری در شیراز)، مشهور به لِسان‌ُ الْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان‌ُ الْعُرَفا و ناظِم‌ُ الاُولیاء، شاعر فارسی زبان سده‌ی هشتم ه‌جری قمری شیراز است. تولد او را برخی از مورخان ۷۱۷ هجری قمری و برخی دیگر ۷۲۷ هجری قمری می‌دانند. برخی تخمین می‌زنند سال وفات حافظ نیز ۷۹۲ هجری قمری بوده است.،

حافظ از محبوب ترین شعرای ایران زمین است که با گذشت قرن‌ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده است. موضوع اشعار حافظ بسیار متنوع بوده و از شعرهای او در موسیقی سنتی ایرانی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی استفاده می‌شود.

برنامه سخنرانی مجازی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فردا یکشنبه ۲۰ مهر از ساعت 14 از حساب کاربری اسکای روم این انجمن به نشانی:
https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher پخش می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند با فشردن گزینه «میهمان» بیننده این سخنرانی باشند. همچنین این سخنرانی از طریق صفحه اینستاگرام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 نیز پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار