خدمات مرجع مجازی کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان در کتابخانه ملی ایران ارائه می شود

تهران (پانا) - سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز جهانی کودک، خدمات مرجع مجازی، مربوط به کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان را به متقاضیان ارائه می دهد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خدمات مرجع مجازی کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان در کتابخانه ملی ایران ارائه می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به منظور دسترسی آسان به منابع کتابی در حوزه کودکان و نوجوانان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خدمات مرجع مجازیِ برای گروه سنی کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن ارائه خدمات حضوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تهمیداتی برای ارائه خدمات مورد نیاز گروه سنی کودک و نوجوان درنظر گرفته است؛ بر همین اساس خدمات مرجع مجازی کودکان در سایت کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده و ارائه می شود.

خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی ایران این امکان را می دهد تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به حضور در محل کتابخانه، نیازهای اطلاعاتی و پرسش های خود را با کارشناسان مرجع مجازی ازطریق پست الکترونیکی، گفتگوی همزمان (چت آنلاین)، پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک درمیان گذاشته و پاسخ های لازم را دریافت کنند.

به گفته رضا شهرابی مدیرکل اداره اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با بهره برداری از خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوان کتابخانه ملی ایران، امکان ثبت سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب های این گروه سنی فراهم می شود.

به گفته شهرابی در صورت موجود بودن منابع و در راستای حفظ مالکیت معنوی آثار، فقط تا سقف ۲۵ درصد از منبع نسخه دیجیتال شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و کارشناسان مرجع مجازی کودکان کتابخانه ملی ایران پس از تهیه نسخه دیجیتال مورد نیاز متقاضیان، فایل موردنظر را برای کاربران کتابخانه ملی ارسال خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار