چرا آناناس در بازار نایاب شد؟

تهران (پانا) - به‌گفته نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان به نظر می رسد بازرگانان به دلیل نوسانات نرخ ارز، در واردات آناناس دچار مشکل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چرا آناناس در بازار نایاب شد؟

به‌گزارش ایسنا، محمدصادق ریاحی در خصوص نایاب شدن آناناس در بازار، اظهار کرد: متاسفانه میوه آناناس در میدان میوه و تره‌بار اصفهان اصلا موجود نیست و در تهران نیز به‌ندرت و با قیمت بسیار بالا یافت می‌شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد بازرگانان به دلیل نوسانات نرخ ارز، در واردات آناناس دچار مشکل شده‌اند.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان توضیح داد: متاسفانه به نظر می‌رسد تجار در تامین نرخ ارز برای واردات آناناس دچار مشکل شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و توصیه برخی پزشکان در استفاده از میوه آناناس برای بهبود شرایط بیماران، تقاضا برای خرید این محصول بسیار زیاد شده است، اما در اصفهان این محصول موجود نیست.

ریاحی گفت: در کشور تولید آناناس نداریم، اما اینکه در برخی مغازه‌های تهران این میوه دیده می‌شود، به این دلیل است که این محصول به صورت مسافری وارد کشور شده که با قیمت بسیار بالا فروخته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دلایل افزایش قیمت موز، اظهار کرد: موز میوه‌ای وارداتی است که با نرخ ارز آزاد وارد کشور می‌شود و اکنون قیمت موز ایرانی در میدان میوه و تره‌بار اصفهان ۱۳ هزار تومان و موز وارداتی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان همچنین با اشاره افزایش قیمت لیموترش در بازار، گفت: اکنون قیمت هر کیلو لیموترش ۱۴ هزار تومان و لیمو سنگی ۱۲ هزار تومان است.

وی درباره افزایش قیمت برخی میوه های موجود در بازار، گفت: هلو به دلیل تغییر فصل افزایش قیمت داشته و در میدان میوه و تره‌بار ۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

ریاحی درباره قیمت سیب در بازار، اظهار کرد: هم‌اکنون بخشی از بار سیب بازار روانه سردخانه‌ها می‌شود، چراکه احتمال صادرات آن وجود دارد، بنابراین قیمت سیب در بازار گران شده است.

وی همچنین درباره وضعیت مرکبات در بازار، اظهار کرد: به نظر می‌رسد امسال میزان پرتقال موجود در بازار کمتر باشد، چراکه گفته می شود درختان بار کمتری دارند، البته اکنون اظهارنظر درباره وضعیت پرتقال و نارنگی موجود در بازار اندکی زود است.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه امسال قیمت پرتقال شمال در باغ ۴۵۰۰ تومان است، در حالیکه سال گذشته ۲۵۰۰ تومان بود، گفت: پرتقال‌های شمال به طور معمول از نیمه آبان ماه وارد بازار می‌شود و اکنون قیمت پرتقال‌های جنوب ۹۰۰۰ تومان است، همچنین نارنگی نیز ۶۵۰۰ تومان به پایین قیمت‌گذاری شده است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت پیاز، توضیح داد: در حال حاضر پیاز صادر می‌شود و از سوی دیگر این محصول درگیر تغییر فصل بوده و پیاز بهاره بازار رو به اتمام است، اما با توجه به اینکه پیاز پاییزه تا یک ماه بعد از عید می‌تواند نگهداری شود، بنابراین تجار و کشاورزان برای عرضه آن عجله‌ای ندارد.

به‌گفته ریاحی، در حال حاضر قیمت پیاز قرمز ۴۵۰۰ تومان و پیاز سفید ۲۲۰۰ تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار