برگزاری پانزدهمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

تهران(پانا)- پانزدهمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران، با حضور محمد مصطفوی، معاون مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی،مجتبی ولی‌پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و عزیزاله بابلی بهمئی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پانزدهمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

محمد مصطفوی، معاون مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، به توضیح عناوین تخصصی صدای مشاور و پیام مشاور پرداخت. وی گفت: طرح همدل (مشاوره تلفنی)، طرحی است که بر اساس آن مشاور مدرسه با خانواده ها تماس تلفنی گرفته و از مشکلات و فضای روانی حاکم بر آن‌ها مطلع می شود و در صورت نیاز به ارجاع دانش آموز، راهنمایی ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
مصطفوی بر ارتباط و تعامل اعضای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی با سرگروه های آموزشی استان ها و مناطق تأکید و بیان کرد که اعضای دبیرخانه باید وظایف مناطق را تعیین و نسبت به تهیه و تولید محتوا با هماهنگی دبیرخانه‌های هدایت تحصیلی و بهداشت روان در استان های خراسان رضوی و استان اصفهان اقدام کنند و تعامل نزدیک داشته باشند.

وی افزود: همه‌ی مشاوران مدارس باید عضو کانال باشند تا بتوانند پیام ها را دریافت کنند و با دانش آموزان و خانواده ها در تعامل نزدیک باشند.

در ادامه جلسه مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، با تأکید بر وظایف سنگین مشاوران در ایام همه گیری بیماری کرونا گفت: تماس تلفنی مشاور مدرسه با خانواده ها بسیار مهم و ارزنده است. امیدواریم با راه اندازی دبیرخانه گروه آموزشی مشاوره، شاهد یک وحدت رویه و انسجام گروهی باشیم.

ولی پوری گفت: برگزاری پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد، بر آموزش تخصصی مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور و لزوم ساماندهی سایر سازمان های بیرون از آموزش و پرورش در امر انتخاب رشته بسیار مهم است.

در ادامه عزیزاله بابلی بهمئی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، ضمن اشاره به نقش اعضای دبیرخانه کشوری در راستای سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی، بر پیگیری وظایف دبیرخانه متناسب با شرح وظایف تعیین شده و مقوله های تخصصی صدای مشاور، پیام مشاور و طرح همدل جهت برقراری تماس تلفنی با خانواده ها و دانش آموزان توسط مشاور مدرسه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار