رتبه اول سرطان پستان در مرگ و میر زنان

تهران (پانا) - پویش سراسری پارسا (پیشگیری و امید از سرطان ایران) همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر الی ۹ آبان ماه) ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در خصوص سرطان پستان از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با همکاری و حمایت ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رتبه اول سرطان پستان در مرگ و میر زنان

به گزارش ایسنا، سرطان پستان نخستین عامل مرگ و میر زنان به علت سرطان در جهان و ایران است. از این‌رو پیشگیری و خودمراقبتی جهت تشخیص زودرس و درمان به موقع اهمیت شایانی در مهار و درمان این بیماری دارد.
پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه‌های تخصصی پژوهش، آموزش و درمان تخصصی در زمینه سرطان پستان خود را مسئول سلامت بانوان بخصوص در حوزه پیشگیری از سرطان پستان می‌داند. لذا همواره بخصوص در ماه اکتبر برنامه‌های متنوع آموزشی و اجتماعی با هدف آگاه‌سازی بانوان در این زمینه برگزار می‌کند.

امسال نیز این برنامه‌ها درقالب پویش سراسری پارسا و با حمایت همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد خیریه پارسا، دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، شهرداری تهران، صدا و سیما برگزار می‌شود.
لازم به‌ذکر است تولید محتوا و اجرای برنامه‌های پویش توسط تیم تخصصی و همکاری داطلبانه متخصصان حوزه‌های تخصصی جراحی، انکولوژی، ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و متخصصین فناوری های نوین سرطان پستان اجرا خواهد شد.

از جمله برنامه‌های این پویش سراسری می‌توان به انجام آموزش‌های عمومی به صورت مجازی در مناطق مختلف شهرداری تهران و فضای مجازی همچنین تولید بسته‌های آموزشی و فیلم جهت آگاهی از نحوه پیشگیری از سرطان، انجام مصاحبه‌های مختلف در برنامه های تلویزیونی و رادیویی همچنین برنامه‌های متنوع ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع مثل رکابزنی بانوان بهبود یافته از سرطان همچنین انجام غربالگری رایگان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، پخش برنامه‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و نصب پیام‌های بهداشتی در اتوبوسرانی تهران اشاره کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بانوان در سراسر کشور می‌توانند از طریق آدرس اینستاگرام @Motamed.c.i به پویش سراسری ملحق و از سایت www.Ibcrc.ir از برنامه‌ها و محتوای تولید شده توسط تیم تخصصی پویش بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار