دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست تخصصی روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان زنجان؛

مدرسه‌ سند تحول مدرسه‌ای است که با جامعه خود در ارتباط است

زنجان (پانا) - نشست تخصصی روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی و شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش زنجان با حضور دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، معاون شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌ سند تحول مدرسه‌ای است که با جامعه خود در ارتباط است

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای اجرایی کردن سند تحول نیازمند گفتمان هستیم و به فرموده مقام معظم رهبری کاری کنیم که سند را همه بفهمند.

امانی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در خصوص جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی اظهار کرد: کارکردهای دین در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی بی شمار است و ما باید مدرسه در طراز سند را برای مردم با توجه به ایدئولوژی و جهان بینی اسلامی معنا کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مشخصه های سند تحول در مورد مدرسه این است که مدرسه من جایی است که با محیط اطرافش ارتباط دارد و با آن در تبادل و پیوند است و مدرسه کمک محله است و محله نیز کمک حال آن است.

امانی همچنین تصریح کرد: کمک به غیر از وظیفه است و کمک آدم ها را رشد می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدرسه باید صفات اخلاقی را در جامعه ترویج دهد اظهار کرد: مدرسه سند تحول یعنی مدرسه‌ای که با جامعه خودش در ارتباط است.
امانی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: یکی از مولفه های این سند تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است، ۶ ساحت دین، علم، جامعه، بدن، هنر و کار گنجهای این سند هستند.

وی در ادامه افزود: ۵۸۰ نفر از برجسته ترین افراد در این کشور روی این ۶ ساحت کار کرده اند و مدرسه‌ای که رشد دینی، علمی، اجتماعی، تربیتی، زیباشناختی و اقتصادی می دهد نیازمند یک دنیا کار است.

در ادامه جلسه احمد عابدینی معاون شورای آموزش و پرورش نیز با اشاره به روابط انسانی خوب در بین همکاران آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ما در این عرصه زمانی باید به استلزامات تحول بپردازیم و باید بدانیم نیازمند چه چیزی برای پیاده کردن تحول هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید نقطه عزیمت تحول را بشناسیم و نقش خود را در بحث تحول به عنوان معلم مدیر و کارشناس و غیره بدانیم و ازخودمان تحول را شروع کنیم.

عابدینی همچنین عنوان کرد: هر کس در سمت و جایگاهی که هست یک قدم رو به جلو حرکت کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار