در نخستین نشست دوره جدید؛
اعضای مجلس و شورای دانشآموزی مازندران به گفتگو نشستند
ساری (پانا) - اعضای دهمین دوره مجلس و بیستویکمین دوره شورای دانشآموزی مازندران در نخستین نشست، «آموزش در فضای مجازی» و «اثرات کرونا در تحصیل دانشآموزان» را به بحث و نظر گذاشتند.
هفت عضو دختر و هفت عضو پسر دوره جدید شورا و مجلس دانشآموزی مازندران برای نخستین بار گرد هم آمدند و پیرامون دو موضوع «با توجه به بیماری کرونا و سناریوی قرمز، زرد و سفید سال تحصیلی جدید را چگونه آغاز کنیم» و «آسیبها و چالشهای دانشآموزان مدارس استان در آموزش مجازی» بحث و تبادل نظر کردند.
مریم قشقاوی معاون تشکیلات سازمان دانشآموزی مازندران به پانا گفت: «دیروز و امروز نخستین جلسه مشترک اعضای مجلس و شورای دانشآموزی مازندران به تفکیک جنسیت در سازمان برگزار شد و این دو موضوع که به تناسب شرایط روز انتخاب شده و پیش از این در اختیار اعضا قرار گرفته بوده، به شور و تبادل نظر پرداختند.»
قشقاوی با ابراز خوشحالی نسبت به حساسیت و توجه اعضا به مسائل مطرح شده، ادامه داد: «عدم دسترسی به اینترنت و قطع و وصل شدن آن چه در مناطق دوردست و چه در شهرها بخصوص با توجه به اینکه دانشآموز ۴ ساعت متمادی باید آنلاین باشد، از نخستین مشکلات مطرح شده برای فضای آموزش مجازی است که اعضا مطرح کردند.»
«آموزش حقوق شهروندی به شهروندان» دومین موضوعی بود که قشقاوی به عنوان موضوع مورد بحث در این نشستها برشمرد و گفت: «این آموزش از این جهت مورد نظر اعضا بود که دانشآموزان بیاموزند که رعایت پروتکلهای بهداشتی و احترام به سلامت دیگران خود از مصادیق حقوق شهروندی است.»
راهاندازی «زنگ فعالیتهای اجتماعی» یا «زنگ پیشتازان» در مدارس یکی از پیشنهادات اعضای مجلس و شورا بوده که معاون سازمان دانشآموزی مازندران پیرامون آن توضیح داد: «یکی از فعالیتهای سازمان دانشآموزی، آموزش مهارتهای اجتماعی و فردی به اعضای خود است که در صورت راهاندازی زنگ پیشتازان، با حضور مربیان آموزشدیده این سازمان، میتوانیم دانشآموزان بیشتری را با این مهارتها آشنا کنیم که در زمان بحران بخصوص بحران فعلی کرونا به آنان کمک خواهد کرد.»
قشقاوی ادامه داد: «افت کیفیت تصاویر بارگزاری شده در شبکه شاد یکی از مشکلاتی بود که در این نشستها مطرح شد. این مشکل در نهایت به تغییر فیلم به صدا منجر میشود و دانشآموز گاه اصلا با چهره معلم خود آشنا نمیشود و فقط صدای او را میشنود. در عین حال گاه معلم مجبور میشود به دلیل همین مشکل، از جزوه عکس تهیه کند و در شبکه بارگزاری کند.»
معاون سازمان دانشآموزی مازندران عدم تناسب محتویات کتب درسی با برنامه شاد اشاره کرد و گفت: «دانشآموزان معتقدند که کتابهای درسی باید قابلیت تدریس در فضای مجازی را داشته باشد.»
او اعلام کرد که هر ۱۴ عضو شورا و مجلس دانشآموزی مازندران به عنوان یک «همیار سلامت»، دانشآموزان مدرسه خود را از شیوه برخورد با شیوع بیماری کووید۱۹ و رعایت پروتکلهای بهداشتی آگاه میسازند.
قشقاوی یادآوری کرد که ارائه راهحل برای مسائل مطرح شده به نشست بعدی این اعضا موکول شد.
ارسال دیدگاه