برگزاری کارگاه وبینار توجیهی -آموزشی معلمان تربیت بدنی شهرستان خوسف

بیرجند(پانا)- در راستای اجرا و آگاهی بخشی مطلوب طرح کنترل وزن و چاقی، کارگاه وبینار توجیهی -آموزشی معلمان تربیت بدنی و مدیران کلیه مدارس شهرستان خوسف برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه  وبینار توجیهی -آموزشی معلمان تربیت بدنی شهرستان خوسف

حسین دادی رئیس اداره تربیت بدنی آموزش وپرورش استان گفت: در راستای ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان با بهره مندی از ظرفیت معلمان تربیت بدنی ،مراقبین سلامت و مدیران مدارس، کارگاه آموزشی- توجیهی طرح کوچ برای مدیران کلیه مدارس و معلمان تربیت بدنی شهرستان خوسف برگزار گردید.

دادی افزود:با توجه به تبعات و آثار منفی که اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد و آمار و ارقام نه چندان خوشایند چاقی در میان دانش آموزان وجود دارد، طرح کنترل وزن وچاقی درمدارس استان اجرا می گردد.

وی گفت: این طرح با غربالگری و تعیین BMI (شاخص توده بدنی) تمام دانش آموزان آغاز می‌شود که زمان آغاز این مرحله ۲۶ مهر ماه همزمان با هفته تربیت بدنی تعیین شده است و باید تا ۱۵ آبان ماه BMI تعیین شده در سامانه سناد دانش آموزی بارگذاری شود.

رئیس اداره تربیت بدنی استان یادآور شد: چارچوب طرح به گونه‌ای تدوین شده است که ضمن کنترل افزایش درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن، با ارائه مشاوره‌های علمی و کاربردی تا پایان سال تحصیلی کاهش سه درصدی دانش آموزان چاق را محقق کند.

دادی گفت: با توجه به اهمیت موضوع طرح و تأثیر آن بر سلامت نسل آینده کشور، لازم است در چارچوب طرح و بر اساس ساختار آن در سطح شهرستان‌ها و مناطق بسترسازی لازم برای اجرای بهینه و مطلوب آن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار