فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز:

افزایش مراجعه کنندگان کرونا به مراکز درمانی البرز

کرج(پانا)- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که تعداد مراجعه کنندگان با علائم اولیه کرونا به مراکز درمانی البرز طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای اخیر افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مراجعه کنندگان کرونا به مراکز درمانی البرز

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی البرز، محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان با علائم اولیه کرونا مراجعه کردند که ۱۰۴ نفر آنان به علت وخامت حال در بیمارستان‌ها بستری شدند.
او افزود: مجموع کل موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۶ هزار و ۵۴۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۱۱ نفر مورد قطعی مثبت کرونا تشخیص داده شده است.
فتحی با بیان اینکه اکنون ۴۵۱ نفر در مراکز درمانی البرز بستری هستند گفت: از این تعداد ۱۸۵ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۳ بیمار بستری شده جوان و پایین تر از سن ۵۰ هستند تصریح کرد : تعداد بیماران بستری شده بد حال در ۲۴ ساعته گذشته به ۱۲۱ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به یک هزارو ۳۴ نفر رسید.
فتحی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵هزار و ۵۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

همچنین مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که در این شرایط کرونایی گروه های پرخطر می توانند از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

امیر بقایی به خبرنگاران گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همگان ضروری نیست و فقط گروه های پرخطر شامل کودکان زیر ۶ سال، زنان باردار و افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند ضعف سیستم ایمنی، بیماری کبدی و کلیوی می توانند استفاده کنند.

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزا از اول مهر ماه سال جاری در استان البرز آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: این واکسن از طریق معاونت بهداشتی و خانه های بهداشت برای افراد پر خطر به صورت رایگان تزریق می شود و سالمندان نیز می توانند با در دست داشتن کارت ملی به داروخانه ها مراجعه کرده و با قیمت دولتی حدود ۴۰ هزار تومان واکسن را دریافت کنند.

بقایی افزود: در تلاش هستیم تا برای سایر افراد نیز واکسن را تهیه کرده و با قیمت دولتی از طریق داروخانه ها عرضه کنیم.

وی در آخر تصریح کرد: اکنون واکسن های موجود در بازار یا مربوط به سال گذشته بوده و یا تقلبی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار