برگزاری نشست هم اندیشی پایگاه های انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاهها در شهر تهران

تهران(پانا)- نشست هم اندیشی با موضوع بررسی برنامه های پایگاه های مشاوره در مدارس شهر تهران با حضور عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی پایگاه های انتخاب رشته  داوطلبان ورود به دانشگاهها در شهر تهران

عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره اداره کل شهر تهران با مقایسه تعداد مراجعه کنندگان دو سال گذشته گفت: در سال 96 تعداد کسانی که به پایگاه های مشاوره مراجعه داشتند 2446 نفر بود. در سال 97 تعداد دویست نفر به مراجعان پایگاه های مشاوره افزوده شد و در نهایت سال 98 حدود 2 هزار نفر مراجعه به پایگاه ها داشتیم.
بابلی با اشاره به دغدغه های حوزه مشاوره گفت: در حوزه مشاوره نیرو نداریم اما با تمام توان سعی در ساماندهی داریم.

وی با اشاره به شعار حوزه مشاوره در موضوع انتخاب رشته در سال گذشته گفت: ما همواره شعارمان این است که ما راهنمایی و مشاوره می دهیم تا شما خودتان انتخاب رشته کنید. انتخاب رشته ای مناسب است که بر مبنای رغبت، علاقه مندی، تیپ شخصیتی و نیازهای جامعه انتخاب شده باشد.
تمام سعی اداره مشاوره شهر تهران بر این است که آینده فرزندان به دست افراد سودجو نیفتد.
بابلی افزود: آموزش حضوری یا غیرحضوری انتخاب رشته دانشگاهی دانش آموزان از دیگر دغدغه های ماست. البته امسال آموزش و پرورش شهر تهران با نزدیک به 60 پایگاه در خدمت داوطلبان ورود به دانشگاهها خواهد بود و مشاوران پایگاه ها در منطقه باید برای مراجعه کننده غیرحضوری هم پاسخگو باشند.
بابلی گفت: برنامه پیش رو این است که مشاوران مراکز و هسته ها با مشاوران مدارس و مدیران در ایام شیوع بیماری کرونا تماس گرفته و آموزش دهند که مشاوران مدارس با دانش آموزان و والدین آنها در ارتباط باشند تا بدانند وضعیت دانش آموز چگونه است.
در ادامه نشست نیز هر کدام از حاضرین از دغدغه ها و مسایل شان در موضوع انتخاب رشته دانشگاهی دانش آموزان سخن گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار