برگزاری نشست دبیرخانه کشوری به منظور تدوین شرح وظایف مشاوران

تهران (پانا) - عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، ازبرگزاری نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران و برنامه ریزی¬های این دبیرخانه جهت تدوین شرح وظایف مشاوران در مهر ماه سال تحصیلی جدیدخبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست دبیرخانه کشوری به منظور تدوین شرح وظایف مشاوران

این جلسه با حضور محمد مصطفوی، معاون اداره کل مشاوره وامورتربیتی وزارت آموزش و پرورش و اعضای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران در سالن کنفرانس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران به منظورتدوین شرح وظایف مشاوران در مهرماه سال تحصیلی جدید تشکیل شد.

بابلی ازجدیت، درایت و صداقت اعضای دبیرخانه گروه آموزشی تشکرکرد و بر لزوم توجیه مدیران، مشاوران وکادراجرایی مدرسه در ایام بازگشایی و شروع سال تحصیلی تأکیدکرد.

محمدمصطفوی وظایف سرگروه استان­ها را در دو قالب تسهیل­گری و اطلاع رسانی به مشاوران استان و هم چنین نظارت، نقد و بررسی برنامه­ های ارسالی دبیرخانه برشمرد و براهمیت تدریس درس تفکر و سبک زندگی توسط مشاوران، پشتیبانی تلفنی مشاوران در زمان حضوری و غیرحضوری بودن مدارس بنابر فوایدی از جمله: تثبیت نقش مشاوران در اذهان والدین، مطلع بودن والدین از مسائل دانش آموزان و پررنگ نمودن نقش مشورتی مشاور به عنوان یک نیروی تخصصی تأکیدکرد.

تابلو معرفی مشاور، فراهم و عملیاتی نمودن راههای ارتباط با معلمان، دانش آموزان و والدین آنان جهت انجام خدمات مشورتی، فعالیت های مشاوران در سامانه همگام، شاد، برنامه های نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " نماد" و مداخلات روان شناختی (راهنمایی و مشاوره در سطح مدرسه) و روان درمانی در هسته ها و مراکز مشاوره و آغاز اجرای آزمون غربال گری دانش آموزان کلیه مقاطع از 15 مهرماه از شرح وظایف مشاوران در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار