معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به پانا گفت:

توزیع مواد ضد عفونی کننده بین مدارس خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) -–معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد در سال تحصیلی گذشته، بیش از یک میلیارد تومان اعتبار جهت ضدعفونی مدارس به واحدهای آموزشی اختصاص یافت و در مرداد ماه، 22 هزار لیتر صابون مایع بین مدارس استان توزیع شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع مواد ضد عفونی کننده بین مدارس خراسان جنوبی

مهدی گلدانی مقدم معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با پانا گفت: در سال تحصیلی 99-98 که از اسفند ماه به صورت مجازی انجام شد، محل های پر رفت و آمد مدارس مکرر ضد عفونی می شد و این امر همچنان ادامه دارد.

گلدانی مقدم ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان اعتبار جهت ضدعفونی کردن مدارس به واحدهای آموزشی اختصاص یافت و در مرداد ماه، 22 هزار لیتر صابون مایع بین مدارس استان توزیع شد.

معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و امتحانات پایه نهم، درراستای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از تمامی حوزه های امتحانی بازدید به عمل آمده است.

او گفت: در این مدت 10 هزار ماسک و 10 هزار دستکش بین دانش آموزان فاقد ماسک و دستکش در امتحانات توزیع شد و یک هزار لیتر مایع ضد عفونی نیز به مدارس اختصاص یافته است.

گلدانی مقدم گفت: در زمان کرونا به دلیل کم شدن فعالیت دانش آموزان، میزان چاقی بین افراد افزایش یافت و برای رفع این امر طرحی به نام کوچ ( کنترل وزن و کاهش چاقی) طراحی شد تا در آن، دانش آموزان فعالیت های بدنی انجام دهند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اداره تربیت بدنی و سلامت قصد دارد در مهر ماه و در هفته تربیت بدنی، دانش آموزان مدارس و کارکنان آموزشی را مورد سنجش قد و وزن قرار دهد و شاخص توده بدنی آن ها را محاسبه کند.

او گفت: با انجام تمرینات آمادگی جسمانی در ادارات، مدارس و منازل و تداوم آنها تا اسفند ماه، سعی خواهیم کرد تا شاخص توده بدنی افراد دچار اضافه وزن و چاقی را کاهش داده و سلامت آنها را تثبیت و تقویت کنیم.

گلدانی مقدم گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، محتواهای آموزشی برای درس ورزش تولید شد و در کانال های مربوطه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار