طنین انداز شدن لبیک یا حسین(ع) در مدارس منطقه ۱۷

تهران(پانا)- مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17، در حاشیه مراسم سوگواری احلی من العسل، با خبرنگار پانا، در رابطه با مراسم با شکوه عزاداری سرور و سالارشهیدان ابا عبداالله الحسین (ع)، در محوطه مدارس منطقه گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طنین انداز شدن لبیک یا حسین(ع) در مدارس منطقه ۱۷

مهدی نیکبخت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبداا... الحسین(ع) گفت: عشق به امام حسین (ع) نشان دهنده ی این است که گرچه قرن‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد اما حرکت عظیمی که امام و یارانش در آزادگی آغاز کردند، توسط آزادگان جهان ادامه دارد. عاشورا یک تلنگر است، یک یادآوری و برای همین است که تکرار و تداوم آن اهمیت می‌یابد. «لبیک یا حسین» که روزهای محرم هر سال در هر کوی و برزنی شنیده می‌شود، لبیکی به تداوم یک مسیر است. لبیکی به فلسفه قیام عاشورا، لبیکی که هیچ چیز در روز عاشورا جلودارش نبود و در این ایام نیز شیوع کرونا نمی‌تواند مانع آن شود.
وی افزود: این روزها که کرونا برای هر رفتار روزمره ما یک پروتکل را تحمیل کرده است، این پروتکل‌ها به چگونگی سوگواری سالار شهیدان نیز رسیده است که حفظ سلامتی عزاداران حسینی از اولویت هاست. خوشحالم اعلام کنم اکنون که قرار است هیأت‌های عزاداری از فضاهای باز و غیرمسقف برای گرد هم آمدن و سوگواری بهره ببرند. در بیش از ۱۳ مدرسه منطقه ما این روزهایی طنین همان لبیک‌ها به گوش می‌رسد.

نیکبخت گفت: در این شرایط استفاده از حیاط مدارس برای سوگواری ایام محرم مورد استفاده قرار گرفته جای خوشحالی هم دارد چون تمام وجود ما متعلق به امام حسین (ع) است و روضه سیدالشهدا از افتخارات ما است.
نیکبخت، در پایان از همکاران حوزه پرورشی،سازمان دانش آموزی، بسیج منطقه، پشتیبانی و همه عواملی که در زنده نگه داشتن این قیام بزرگ همکاری های لازم را داشتند تشکر کرد و آرزوی قبولی همه عزاداری ها را داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار