سوگواره «محرم‌خانه» در مازندران آغاز به کار کرد

ساری (پانا) - معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مازندران از آغاز سوگواره محرم‌خانه ویژه برگزاری آیین محرم در منزل به شیوه مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره «محرم‌خانه» در مازندران آغاز به کار کرد

مریم قشقاوی به پانا گفت: «سازمان دانش‌آموزی استان مازندران سوگواره محرم‌خانه ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان را با هدف برگزاری آیین محرم حسینی درمنزل به روش مجازی برگزار می‌کند.»
به گفته او بخش‌های سوگواره در سه قالب «نوا» شامل مارش عزا، مداحی، شعر و دکلمه، قالب «نگاه» شامل خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و قالب «نگارش» شامل دلنوشته به امام حسین (ع) با موضوع محرم در کرونا است.

قشقاوی در خصوص شرایط عمومی و ویژه‌ شرکت در سوگواره اعلام کرد که سوگواره به سه روش انفرادی، خانوادگی و گروهی برگزار می‌شود و همه دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی می‌توانند در سوگواره شرکت کنند.

او توضیح داد که آثار ارسالی عکس‌باید با فرمت jpeg در اندازه‌ی ضلع کوچک حداقل 2450 پیکسل و حداکثر حجم فایل 10 مگابایت و رزولوشن عکس‌های موبایلی باید حداقل 8 مگاپیکسل باشد.
آثار ارسالی فیلم باید با فرمت MPG4 و حداکثر 120ثانیه و حجم حداکثر 15 مگابایت باشد.
آثار ارسالی در بخش دل نوشته باید حداکثر 10 سطر و دارای فرمت PDF باشد.
آثار ارسالی صوتی باید حد اکثر 1دقیقه و با فرمت mp3 و حجم حداکثر 5 مگابایت باشد.
آثار ارسالی باید در محیط منزل تهیه شده باشد.
-شرکت‌کنندگان در بخش عکاسی باید نشانه‌هایی از محرم در خانه ایجاد و از آن عکاسی کنند.
- شرکت کنندگان در بخش پرسش عاشورایی باید پاسخ های خود را حداکثر در 15 سطر و با فرمت PDF ارسال نمایند.

معاون سازمان دانش آموزی تأکید کرد که لازم است در اثر ارسالی نام و نام خانوادگی، نام شهرستان، نام مدرسه، مقطع تحصیلی و شماره تماس فرد اعلام شود.

قشقاوی به بخش ویژه «پرسش عاشورایی» اشاره کرد که شامل پرسش مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران است: «پرسش مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران ویژه فرهنگیان این است: به نظر شما کدام یک از وقایع روز عاشورا مصداق جمله«ما رأیتُ الّا جمیلاً» حضرت زینب (س) می‌باشد؟ و پرسش ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم: بهترین دلیل زنده ماندن نهضت عاشورا با وجود گذشت قرن ها از آن واقعه تاریخی چیست؟»

او به پرسش مدیر سازمان دانش آموزی مازندران ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول اشاره کرد که این‌گونه است: «از کدام واقعه کربلا رعایت منش ادب و خوش‌خلقی را آموخته‌اید؟»

قشقاوی ضمن اشاره به اینکه شروع ارسال آثار از اول محرم بوده، پایان زمان آن را اربعین حسینی اهلام کرد و گفت: «نتایج نیز 28صفر اعلام می‌شود.»

معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مازندران از دانش‌آموزان و فرهنگیان خواست که آثار خود را به آی‌دی MOHARRAM_KHANEH@ ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار