حکیم زاده: یکی از مهم ترین راههای رسیدن به عدالت اجتماعی فراهم کردن بستر آمورش است
در سال گذشته ۱۴۳ هزار نفر بازمانده از تحصیل را شناسایی و ۳۶ هزار نفر را به آموزش برگشت دادیم/ما میتوانیم با تهیه تبلت مدرسه را در دستان دانشآموز بسازیم
تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اگر به دنبال عدالت اجتماعی باشیم، براساس خلقت هستی انسانها باید فرصت برابر داشته باشند یکی از مهم ترین راههای رسیدن به عدالت اجتماعی فراهم کردن بستر آمورش و دسترسی به آموزش است.
رضوان حکیم زاده صبح امروز در جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا گفت: «کار ارزشمند خیرین فراتر از ساختن یک مدرسه است شما در کار ساختن نسلی هستید که آینده این سرزمین را میسازد. فراهم کردن فضا برای یادگیری باید به یک فرهنگ سازی و تحقق عدالت آموزشی منجر شود.»
وی با بیان اینکه از منظر نظام تعلیم و تربیت معتقدیم در یادگیری چند عامل برنامه درسی، کیفیت معلم و فضا و تجهیزات مهم است افزود: «اگر به دنبال عدالت اجتماعی باشیم، براساس خلقت هستی انسانها باید فرصت برابر داشته باشند یکی از مهم ترین راههای رسیدن به عدالت اجتماعی فراهم کردن بستر آمورش و دسترسی به آموزش است.»
حکیم زاده عنوان کرد که در بعد کمی عدالت آموزشی دسترسی همه به آموزش مهم است در فراهم شدن فرصتهای برابر آموزشی نیز فراتر از دسترسی به آموزش مهم است. بعد از انقلاب اسلامی در بخش دسترسی به آموزش دستاوردهای ارزشمندی داشتیم که یکی از آنان نرخ پوشش تحصیلی در ابتدایی به رقم ۹۸.۱۸ است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «نرخ دسترسی برابری دختران و پسران به آموزش دستاورد ارزشمندی است و همت شما خیران پرچم ایران را در نقاط دوردست نیز برافراشته کرده است. ما اکنون ۲۰۲ مدرسه با یک دانشآموز داریم هر کودکی باید آینده این سرزمین باشد و آن را بسازد.»
وی با اشاره به اینکه از منظر معنای کیفی آموزشی با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم گفت: «اجرای برنامه درسی در گرو کیفیت معلم است ما برای برای آغاز سال تحصیلی در اواسط سال در اسفند با یک بحران همه گیر مواجه شدیم که جریان آموزش ۱۵ میلیون دانشآموز را تحت تاثیر قرار داد.»
حکیم زاده با تاکید براینکه آموزش و پرورش در کوتاه ترین زمان ممکن با صدا و سیما توافق کرد و یک حرکت جهادی شروع شد گفت: «در برنامه تلویزیونی ارتباط یک طرفه بود و تعاملی نبود لذا شبکه شاد را راهاندازی کردیم و این امکان فراهم شد هر کلاس درس در فضای مجازی تکرار شود.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «قطعا چالشهایی وجود داشت و با پایان سال تحصیلی ارتقای کیفیت آموزش در شاد بررسی شد با مقایسه آموزشهای ما و کشورهای دنیا با توجه به محدودیتها جریان آموزش تداوم پیدا کرد.»
وی با بیان اینکه تربیت نیازمند تعامل است و باید مدرسه را زنده نگه داریم چراکه فناوری جای معلم را نمیگیرد افزود: «اطلس اطلاعات میزان دسترسی دانشآموزان به اینترنت به تفکیک استانها در اختیار است ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار دانشآموز به تبلت دسترسی ندارند، ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار دانشآموز نیز عضو سامانه شاد نیستند.»
حکیم زاده بیان کرد که ما انسداد مبادی بیسوادی را پیگیری میکنیم تا امکان دسترسی بچهها را به آموزش فراهم کنیم در سال گذشته ۱۴۳ هزار نفر را شناسایی و ۳۶ هزار نفر را به آموزش برگشت دادیم. ما میتوانیم با تهیه تبلت مدرسه را در دستان دانشآموز بسازیم.»
ارسال دیدگاه