۱۳ برنامه با ۴۶ فعالیت در کتاب بسته‌های تحولی سال ۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان کتاب بسته‌های تحولی و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ برنامه با ۴۶ فعالیت در کتاب بسته‌های تحولی سال 99 سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در حاشیه نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها برگزار شد از کتاب بسته‌های تحولی و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.

سید جواد حسینی با اشاره به جزئیات برنامه‌های تدوینی سال ۱۳۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: «برنامه‌های تدوینی شامل دو بخش است، بخش اول بسته‌های تحولی است که جدید و نوآورانه و بخش بعدی نیز برنامه های معمولی است که از قبل وجود داشته و استمرار می‌یابد.»

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۱۳۹۹ هر شش زیر نظام سند تحول بنیادین را پوشش می‌دهند افزود: «مجموع برنامه‌های سالانه و بسته‌های تحولی ۱۳ برنامه با ۴۶ فعالیت است که بیش از ۸۰ درصد این برنامه‌ها و فعالیت‌ها نوآورانه است.»

وی با اشاره به سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن » اظهار کرد: «بسته‌های تحولی نوآورانه، تحقق پذیر، دارای نتایج کوتاه مدت یکساله ملموس، شوق انگیز، مشارکت پذیر، مدرسه محور، فراگیر، مبتنی بر آموزه‌های سند تحول بنیادین و مبتی بر چرخش‌های تحول آفرین تدوین شده‌اند.»

وی افزود: «فرآیند اجرایی شدن بسته‌های تحولی در قالب ۸ برنامه و ۳۰ فعالیت تدوین شده است و ۸۳ درصد فعالیت‌ها و برنامه‌های مبتنی بر بسته‌های تحولی تاسیسی و نوآورانه است. بسته مدرسه انطباقی شامل ۳ برنامه و ۹ فعالیت است که ۶ فعالیت آن جدید است، بسته مداخلات بهنگام طلایی شامل یک برنامه و یک فعالیت جدید است و بسته توسعه مشارکت‌ها نیز شامل ۴ برنامه و ۲۰ فعالیت جدید است.»

معاون وزیر با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های بسته‌های تحولی اظهار کرد: «ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجتیال، مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران و معلمان و مناسب سازی فضا و تجهیزات، طراحی و تولید اپلیکیشن جامع دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، راه‌اندازی سامانه ندای همراه ویژه معلمان رابط و پذیرا و والدین دانش‌آموزان تلفیقی- فراگیر در تمامی استان‌ها و ایجاد پایگاه جامع آموزش مجازی در تمامی استان‌ها از جمله فعالیت‌های پیش بینی شده در بسته‌های تحولی است.»

وی افزود: «ایجاد یک مدرسه مناسب سازی شده ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم در هر استان، ایجاد یک مدرسه پذیرای مناسب سازی شده الگو در هر استان و نهضت مشارکت توان افزایی از جمله دیگر فعالیت‌های پیش بینی شده در بسته‌های تحولی است.»

وی گفت: «آموزش زبان اشاره و خط بریل به ۵ هزار نفر از والدین، معلمان و مدیران سازمان‌ها، برگزاری ۱۲۰ ساعت آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان دانش‌آموزان کم توان ذهنی، افزایش ۸‌درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصدی خدمات توانبخشی در پیش دبستانی، مناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی و جلب مشارکت ۳۵ درصدی اولیا و ۳۰ درصدی معلمان برای سال جاری هدفگذاری شده است.»

معاون وزیر‌ در ادامه با بیان اینکه برنامه های سالانه در قالب ۵ برنامه و ۱۶ فعالیت تدوین شده است اظهار کرد: «تولید بسته‌های یادگیری و توان بخشی نوآموزان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یادگیری مبتنی بر برنامه درسی ملی، توسعه و ارتقای کیفیت خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با مشارکت نهادهای تخصصی کشور، بازنگری و اصلاح ساز و کارهای تامین منابع مالی برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان در مناطق محروم و مرزی، تدوین برنامه جامع استعدادیابی در دوره پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان و تدوین نظام‌‌نامه تحقق پوشش کامل تحصیلی دوره آموزش عمومی و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای دانش‌آموزان و اولیای آنان با همکاری سایر عوامل سهیم و مؤثر، از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های سالانه سال ۱۳۹۹ است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار