رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:
یک هزار و 229 دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه ثبت نام کردند
سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد از آغاز فرآیند ثبت نام (اول مردادماه) تا کنون یک هزار و 229 دانش آموز و نوآموز در مدارس با نیازهای ویژه استان ثبت نام کردند.
![یک هزار و 229 دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه ثبت نام کردند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTEwZDMyl0eF/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHiTFMR7c7NvksAIKXaKdntA,,/MTEwZDMyl0eF.jpg)
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه از اول مردادماه در دوره های مختلف تحصیلی آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد.
رنجبر اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی دانست و افزود: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان ثبت نام کنند.
وی گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای آینده آنها شروع می شود و چنین برنامه ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: نیروهای متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان با بهره گیری از شیوه ها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.
رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه امری پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: درمیان گروههای هفت گانه دانش آموزان با نیازهای ویژه، دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کم ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.
وی عنوان کرد: نقش تأثیر گذار آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح و تأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش آموزان ماندگار است.
رنجبر با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد و باانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی های حرفه ای از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در جامعه است، اظهار کرد: تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقا و به روزآوری تخصص و مهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.
ارسال دیدگاه