بزرگترین ماراتن علمی کشور در ایام کرونا فردا کلید می‌خورد

تهران (پانا) - آزمون سراسری سال 99 به عنوان بزرگترین ماراتن علمی در کشور فردا و در سایه ویروس کرونا با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین ماراتن علمی کشور در ایام کرونا فردا کلید می‌خورد

کنکور سراسری سال جاری برخلاف سال‌های گذشته که ۲ روزه بود، امسال در چهار روز از ۲۹ مردادماه تا اول شهریورماه برگزار می شود، این آزمون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب دارد که در سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی امتحانی، ۷۷۳ حوزه اصلی (تعداد حوزه ها رو به افزایش است) و ۳۹۲ شهر اصلی به رقابت می‌پردازند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه 29 مردادماه، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج‌شنبه 30 مردادماه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 31 مردادماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح روز شنبه اول شهریورماه در 392 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود.

توزیع کارت کنکور تا فردا ادامه دارد

توزیع کارت ورود به جلسه در‌ آزمون‌ همه داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از شب گذشته آغاز شده و تا فردا چهارشنبه 29 مردادماه ادامه دارد و داوطلبان برای مشاهده و پرینت کارت آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

درِ حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز می‌شود لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته‌ باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی بصورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند:

درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

بر اساس توافق میان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین علوم، تحقیقات و فناوری، فاصله گذاری اجتماعی صندلی ها از یک متر و ۶۰ سانت کنورهای دکتری و کارشناسی ارشد به یک متر و ۸۰ سانت افزایش یافته است.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۹

بر اساس اعلام مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹، هفته اول آبان ماه منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار